درخواست وزارت بهداشت از مردم:

از فرآورده های لبنی کم چرب استفاده کنید

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست از شیر و ماست کم ­چرب و با چربی کمتر از 2.5 درصد استفاده کنند.
کد خبر: ۷۰۳۹۵۶
از فرآورده های لبنی کم چرب استفاده کنید

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، دکتر زهرا عبداللهی با بیان اینکه شیر و فرآورده های آن جزو یکی از گروه­ های اصلی هرم غذایی بوده و ارزش غذایی آن را نمی ­شود نادیده گرفت، افزود: افراد باید برای حفظ و تامین سلامت از شیر و ماست پاستوریزه استفاده کنند و هنگام خرید توجه داشته باشند که از شیر و ماست کم چرب و با چربی کمتر از 2.5 درصد استفاده کنند.

به گفته وی، شکل­ گیری و استحکام استخوان­ها و سلامت دندان­ها از فواید اصلی مصرف شیر و فرآورده ­های آن است و گروه لبنیات، منبع غنی کلسیم، فسفر، ویتامین های گروه بی مانند ریبو فلاوین، اسید پانتوتنیک و روی است.

مضرات روغن پالم

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مصرف اسیدهای چرب اشباع شده، باعث افزایش کلسترول، گرفتگی و انسداد عروق، ناراحتی­ های قلبی و اضافه وزن و چاقی است. چربی­ های اشباع شده باعث افزایش کلسترول بد (ال دی ال) و تری گلیسیرید می ­شوند.

عبداللهی افزود: مصرف شیر و ماست پرچرب به دلیل وجود اسید چرب اشباع شده با روغن پالم (نوعی روغن گیاهی دارای اسید چرب اشباع) یا بدون آن مضر است و افراد باید در این زمینه دقت لازم کنند و به دلیل مضرات هر نوع چربی­ از جمله چربی حیوانی، باید شیر و لبنیات پرچرب از سبد غذایی حذف شود.

مصرف شیر فله­ ای، امکان آلودگی به تب مالت را به همراه دارد

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مردم از مصرف شیر فله­ ای بپرهیزند، چون امکان بروز بیماری بروسلوز (تب مالت) را به همراه دارد و در صورت عدم دسترسی به شیر پاستوریزه، باید شیر تازه را مدت 10 تا 20 دقیقه در حال هم زدن جوشانید و سپس مصرف کنند.

عبداللهی در رابطه با کیفیت لبنیات قابل عرضه در کشور گفت: وزارت بهداشت به طور دائمی بر روی عرضه این روغن نظارت دارد و آزمایشگاه­ های موجود برای بررسی میزان روغن پالم در فرآورده های غذایی مجهزتر می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها