مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تاکید کرد:

ممنوع شدن اقامت اتباع بیگانه در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی بندر مرزی آستارا نسبت به اقامت اتباع خارجی در منازل و اماکن شخصی افراد در سطح شهرستان هشدار داد.
کد خبر: ۷۰۳۶۸۸
هشدار به اقامت اتباع خارجی در منازل شخصی آستارا

سرهنگ رحیم مهدی‌زاده افزود: با استناد به ماده 15 قانون، ورود و اقامت اتباع خارجی به کشور و توقف و اقامت آنان در اماکن شخصی و منازل افراد بدون اطلاع نیروی انتظامی خلاف قانون است.

وی ادامه داد: پیرو این قانون شهروندانی که مهمان خارجی دارند، باید مراتب را به نزدیک‌ترین مقر نیروی انتظامی یا دایره اتباع خارجه فرماندهی انتظامی شهرستان اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی آستارا ضمن هشدار به برخورد پلیس با فرد یا خانواده خاطی، اضافه کرد: دفتر دایره اتباع خارجه شهرستان مرزی بندر آستارا برای رسیدگی به مسائل مرتبط با اتباع خارجی در طبقه دوم ساختمان پایانه مسافری مرزی (سالن مسافری گمرک) مستقر است.

طی 4 ماه نخست امسال بالغ بر 268 هزار و 530 نفر از اتباع داخلی و خارجی از مرز زمینی آستارا تردد کرده‌اند که 128 هزار و 91 نفر از اتباع کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان، آلمان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، عراق، اوکراین، ترکیه، افغانستان و دیگر کشورها از طریق این مرز وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است و به واسطه دریای خزر با کشورهای حاشیه این دریا مراودات اقتصادی و تجاری دارد.‌ (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها