هنرمندان مسجد خانه‌دار شدند

با معرفی جواد محقق (شاعر و نویسنده)، رسول صدرعاملی (کارگردان)، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری (کارشناس و پژوهشگر دینی)، حجت‌الاسلام مجید ندرلو سینایی (خوشنویس)، محمدحسین میرزمانی (آهنگساز)، سیدمجتبی موسوی (مجسمه‌ساز)، بهرام عظیمی (انیمیشن) و حسین پارسایی (کارگردان تئاتر) به عنوان اعضای هیات امنای، خانه هنرمندان مسجد به طور رسمی فعالیت‌هایش را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۰۳۶۷۴
هنرمندان مسجد خانه‌دار شدند

به گزارش جام‌جم، روز گذشته جواد گلی، قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت فرهنگی مساجد پرداخت و از آغاز فعالیت‌ خانه هنرمندان مسجد و کانون‌های تخصصی تعالی خانواده خبر داد.

به گفته او، خانه هنرمندان مسجد هیچ موازی‌کاری و تداخلی با اقدامات خانه هنرمندان ندارد؛ زیرا آنها مخاطبان خاص خود را دنبال می‌کنند و از طرفی هیچ تشکیلات و ساختار اداری مانند خانه هنرمندان ندارد و این خانه در حقیقت باشگاه هنری کانون‌های مساجد است که به صورت مردمی و غیردولتی فعالیت خواهد کرد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران، تلاش برای نگهداری و ارتقای هنری اعضای کانون‌های مساجد را از اهداف خانه هنرمندان دانست و ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از هنرمندان شناسایی و جذب کانون‌های مساجد می‌شدند، اما امکان نگهداری و ارتقای هنری این افراد وجود نداشت که با اجرای این طرح، این نقیصه برطرف می‌شود.

فعالیت 700 کتابخانه در مساجد

حجت‌الاسلام گلی همچنین از فعالیت 700 کتابخانه مسجد در استان تهران سخن گفت که به گفته او 394 کتابخانه مخزن‌دار و 300 کتابخانه باز را شامل می‌شود.

متاسفانه سال گذشته شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی کمکی به تجهیز کتابخانه‌های مساجد نکردند، اما تفاهم‌نامه‌ای با رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی مبنی بر همکاری امضا شد و حجت‌الاسلام میثم امرودی قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران نیز اعلام کرد از منابع شهرداری برای کمک به تجهیز کتابخانه‌های مساجد استفاده خواهد کرد.

دبیر هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با گلایه از شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: متاسفانه سال گذشته کمکی به تجهیز کتابخانه‌های مساجد نشد، ولی امسال با انتصاب آقای مختارپور به عنوان رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی تفاهم نامه‌ای امضا شده و معاونت اجتماعی شهرداری تهران نیز اعلام کرده از منابع شهرداری برای کمک به تجهیز کتابخانه‌های مساجد استفاده خواهد کرد.حجت‌الاسلام گلی در پایان درباره تعداد کانون‌های فعال مساجد در استان تهران هم گفت: اکنون 1034 کانون ثبت شده داریم که تصور من این است که بیش از نیمی از آنها با هویتی که ما تعریف کرده‌ایم، فعال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها