شبکه مستند از امروز ساعت 19 مجموعه هفت شگفتی جهان صنعت و وقایع دوران انقلاب صنعتی را به نمایش می‌گذارد که درباره هفت شاهکار مهندسی جهان است.
کد خبر: ۷۰۲۹۵۴

در این مستند که در هفت اپیزود تهیه‌ شده به ساخت پل بروکلین، کشتی بزرگ، فانوس دریایی بل راک، سیستم فاضلاب لندن، کانال پاناما، خط آهن عظیم و سد هوور که در انقلاب صنعتی شاخته شده، پرداخته می‌شود.

کسانی مثل رابرت لیندسی، اریک جی‌آندرسن و جورج آنتونی، راوی قصه‌های مختلف این مجموعه مستند هستند. خط اصلی هفت شگفتی جهان درباره فعالیت‌های مختلف دنیای تکنولوژی در عصر صنعت و بنای چند اثر پرشکوه صنعتی در شهر نیویورک است.شش مستندساز انگلیسی و در راس آنها، کریستوفر اسپنسر که دو قسمت مجموعه را کارگردانی کرد، وظیفه ساخت هفت اپیزود مجموعه را به‌عهده گرفتند. آنها مستندهای خود را براساس هفت فیلمنامه مستقل کارگردانی کردند. این فیلمنامه‌ها پس از انجام تحقیقات یکساله، توسط هفت فیلمنامه‌نویس متفاوت نوشته شد.

هفت شگفتی دنیای صنعت در هر اپیزود خود به بحث درباره یک کار صنعتی بزرگ و پرسروصدا می‌پردازد که در دوران انقلاب صنعتی به عنوان نماد صنعت و پیشرفت درآمدند و لقب نمایندگان انقلاب صنعتی را به خود اختصاص دادند. به این ترتیب، حوادث واقعی به شخصیت‌ها و قهرمانان اصلی قصه مجموعه تبدیل شدند. بازیگرانی که در مجموعه حضور دارند، در نقش چهره‌های واقعی متعددی ظاهر شدند که درگیر مضمون کلی مجموعه هستند.

مستند در کنار هم محصول 2012 که با حضور بزرگان سینمای جهان به نوآوری‌های تولید فیلم اختصاص دارد، فردا ساعت 16 از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند به بررسی تاریخچه، روند و گردش کار ایجاد فیلم‌های دیجیتال و فتوشیمیایی می‌پردازد و نشان می‌دهد که هنرمندان و فیلمسازان قادر به ساختن فیلم معمولی و دیجیتال هستند و این‌که چگونه نیازها و نوآوری‌های آنها به پیش راندن فیلمسازی در مسیری جدید کمک کرده است.

این مستند ضمن مصاحبه با کارگردانان، فیلمبرداران، نقاشان، دانشمندان، مهندسان و هنرمندان، تجربیات و احساسات آنها را درباره کار کردن با فیلم فتوشیمیایی و دیجیتال نشان می‌دهد. این‌که اکنون در کجا قرار داریم، چگونه به اینجا رسیدیم و آینده چه چیزی دربر خواهد داشت.

مستند علمی اسرار تصویرگر که درباره بانوی دانشمندی به نام روزالین دفرانکلین است، امروز ساعت 18 از شبکه مستند پخش می‌شود.

تحقیقات و آزمایش‌های روزالین طی دو سال در نهایت به واتسون و کریگ کمک کرد تا DNA را کشف کنند. او وقتی 15 سال داشت، تصمیم گرفت دانشمند شود، اما پدرش بشدت با ایده او مخالف بود و اعتقاد داشت یک دختر بهتر است در رشته ادبیات درس بخواند و در زمینه‌های علوم اجتماعی مشغول شود. با این حال او در سال 1938 وارد دانشگاه کمبریج شد، هرگز ازدواج نکرد و درتمام مدت زندگی علمی خود در پانسیون زندگی می‌کرد. روزالین خود را وقف علم در زمینه‌های فیزیک، شیمی و کریستالوگرافی کرده بود و به هیچ چیز دیگری جز علم اهمیت نمی‌داد. او در سال 1962 یعنی زمانی که دیگر حضور نداشت، به اتفاق واتسون و ویلکینز به دلیل کشف ساختار DNA به دریافت جایزه نوبل نائل آمد.

مستند سینمایی سرنگتی که به بررسی گونه‌های مختلف جانوری موجود در قاره آفریقا می‌پردازد و اولین فیلمی است که در آفریقا با کیفیت FULL HD فیلمبرداری شده، فردا ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود. سرنگتی آفریقا داستان باورنکردنی بزرگ‌ترین مهاجرت‌های حیوانات در سراسر جهان را به تصویر کشیده است.این مستند بیش از یک میلیون حیوانی را نمایش می‌دهد که بالای 500 مایل دشت‌های سرنگتی را در می‌نوردند؛ جایی که هر روزه صحنه و شاهد بازی مرگ و زندگی بسیاری از حیوانات در مهم‌ترین پناهگاه حیوانی روی کره زمین است.

سرنگتی دشتی پهناور در خاور آفریقا ست که در شمال تانزانیا قرار گرفته و تا جنوب غرب کنیا کشیده شده‌ است و حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و شامل زیستگاه‌‌های متنوعی برای گونه‌های پستانداران است.همچنین امروز قسمت اول مستند اعجاز خلیج‌فارس که درباره گونه‌های جانوری نادر در خلیج‌فارس است، امشب ساعت 22 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید. اعجاز خلیج‌فارس از تولیدات صداوسیمای مرکز کیش و به کارگردانی کاظم بایرام‌بخش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها