رئیس کمیسیون صنایع اتاق تهران در گفتگو با جام جم آنلاین :

دولت بدهی خود را به بانکها و پیمانکاران پرداخت کند/ نباید انتظار معجزه داشت

بررسی های بازار کار در کشور نشان می دهد 28 تا 30 درصد نیروی کار در ایران شغل دوم و عده ای هم شغل سوم دارند.
کد خبر: ۷۰۰۳۶۰
کاهش بهره وری نیروی کار با پدیده چند شغلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، مسلم خانی، مدرس کارآفرینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب، افزود: این آمار مربوط به شاغلان بخش های دولتی و غیر دولتی است و 22 درصد نیروی کار هم اعلام کرده اند تمایل دارند شغل دوم یا سوم داشته باشند اما فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه افراد اگر در شغل اول از نظر روانی رضایت نداشته باشند به سمت شغل های دیگر می روند، گفت: معمولا بهره وری افرادی که تخصص و استعداد علاقه آنها با شغلشان تناسب ندارد، کاهش می یابد.

خانی افزود: حدود 17 عامل برای روی آوردن برای شغل دوم و سوم وجود دارد که برجسته ترین آنها کافی نبودن درآمد شغل اول برای تامین هزینه های خانواده است.

این مدرس کارآفرینی گفت: افرادی که تحصیلات آنها با شغلشان تناسب ندارد، معمولا تلاش می کنند شغل دوم را متناسب با توانمندی و تخصص خود به دست آورند.

خانی افزود: اگر نهادهای تصمیم گیر تلاش کنند که درآمد شغل افراد و تخصص با اشتغال تناسب داشته باشد می توان به حذف پدیده دو شغلی و یا چند شغلی کمک کرد اما نقطه اغاز این کار شایسته سالاری است و در آن صورت می توان نرخ بیکاری را هم کاهش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها