پرونده نقل و انتقالات لیگ برتر بسته شد، اما برای ستاره‌های مطرح فوتبال ایران که هنوز با هیچ تیمی به توافق نرسیده‌اند، کمی بیشتر از یک ماه زمان باقی است تا تکلیف خود را برای فصل آینده مشخص کنند.
کد خبر: ۷۰۰۲۶۶
مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال ایران

به گزارش جام جم ورزشی، زمان نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا سی‌و یکم آگوست (نهم شهریور) به پایان می‌رسد و در این میان بیشتر ستاره‌های تاثیرگذار تیم ملی در جام جهانی هنوز تیم آینده خود را نمی‌شناسند. مقصد بعدی آقای ستاره کدام تیم است؟

برای پاسخ این پرسش از خط دروازه شروع کنیم؛ جایی که علیرضا حقیقی با آن مدل موی منحصر به فردش و آن واکنش‌های تماشایی در بازی مقابل آرژانتین، نام خود را در ردیف بهترین دروازه‌بان‌های مرحله گروهی جام جهانی قرار دارد.حقیقی که گفته می‌شد با مشاوره کارلوس کرش، در نیم فصل منتهی به جام جهانی برزیل، به صورت قرضی راهی تیم پرتغالی اسپورتینگ کوییلا شد، پس از 14 بازی با پیراهن این باشگاه دسته دومی پرتغال و سه بازی با پیراهن تیم ملی در جام جهانی، حالا باید دنبال تیم جدیدی باشد.

البته حقیقی بازیکن آزاد به حساب نمی‌آید و هنوز دو سال از قرارداد او با باشگاه روبین کازان روسیه باقی مانده است، اما در حضور سرگئی ژیکوف، دروازه‌بان سوم تیم ملی روسیه در جام جهانی، احتمالا باز هم نوبت بازی به گلر ایرانی روبین کازان نخواهد رسید.

در این میان مقصد بعدی حقیقی قطعا ایران نخواهد بود. او که نیم‌فصل اول فصل گذشته را به عنوان بازیکن قرضی پرسپولیس سپری کرد، چندی پیش در گفت‌وگو با یکی از نشریات بصراحت عنوان کرده بود از برخوردی که با او در ایران شده ناراحت است و به هیچ قیمت حاضر نیست در لیگ برتر بازی کند. در این شرایط یا باید منتظر نیمکت‌نشینی دوباره حقیقی در روبین کازان باشیم یا سروکله دومین تیم اروپایی برای به خدمت گرفتن قرضی سنگربان نخست تیم ملی در جام جهانی پیدا خواهد شد.

مهرداد پولادی

اما اگر حقیقی در دو بازی نخست ایران در جام جهانی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد، یکی از دلایلش بازی درخشان مهرداد پولادی در خط دفاعی بود. مدافع ملی‌پوش پرسپولیسی‌ها آن​قدر در برزیل خوش درخشید که حتی در پایان بازی‌های دوم مرحله گروهی به عنوان بهترین مدافع جام معرفی شد.

بعد از آن بازی‌های خوب حالا پولادی به دنبال ارزیابی بهترین پیشنهاد است. چندی پیش یک سایت انگلیسی زبان نام پولادی را در فهرست بازیکنان نیوکاسل قرار داد تا احتمال حضور او در لیگ برتر افزایش پیدا کند. سوانسی و ساوتهمپتون دیگر تیم‌های لیگ برتری هستند که احتمال حضور پولادی در آنها وجود دارد اما اگر این بازیکن در نهایت راهی لیگ دسته اول فوتبال انگلیس شد هم نباید زیاد شک کرد چون پیشنهادات جدی‌تر از آنجاست.

جواد نکونام و مسعود شجاعی

اما مقصد بعدی کاپیتان تیم ملی کدام تیم است؟ جواد نکونام الان به همراه خانواده‌اش در شهر پامپلونای اسپانیاست و این یعنی فقط چند قدم تا بازگشت دوباره به اوساسونا. اوساسونا دیگر یک تیم لالیگایی نیست و نمی‌تواند برای جذب نکونام همچون گذشته چیزی در حدود 5/2 میلیون دلار هزینه کند، اما هر دو طرف می‌خواهند این توافق شکل بگیرد. قطعا موافقت 83 درصدی هواداران اوساسونا برای بازگشت نکونام هم می‌تواند به این توافق کمک کند.

اگر جواد نکونام دوباره به اوساسونا برگردد در همان لیگی بازی خواهد کرد که فصل گذشته مسعود شجاعی در آن بازی کرد. اما از شجاعی فعلا خبری نیست. بازیکنی که با آن دریبل فوق العاده‌اش در بازی با آرژانتین و آن پاس تماشایی به پژمان منتظری، پایه گذار جدی ترین موقعیت ما در مقابل آلبی سلسته بود، به عنوان یک بازیکن آزاد در حال بررسی پیشنهادهای خود است. قرارداد یک ساله شجاعی با لاس پالماس به پایان رسیده است. شاید بازگشت نکونام به اوساسونا انگیزه خوبی باشد تا شجاعی هم یک سال دیگر قرارداد خود را با لاس پالماس تمدید کند، اما فعلا چیزی مشخص نیست.

رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژآگه

رضا قوچان نژاد برخلاف جواد نکونام یا مسعود شجاعی بازیکن آزاد محسوب نمی‌شود، اما در مورد تیم بعدی او با توجه با بازی‌های خوبش در جام جهانی ابهامات زیادی وجود دارد. قوچان نژاد که زننده تک‌گل ایران در برزیل بود و البته جدی‌ترین موقعیت‌های ما در بازی مقابل نیجریه و آرژانتین هم از سوی او از دست رفت، علاوه بر بلژیک چند پیشنهاد لیگ برتری هم دارد. با این حال قوچان‌نژاد نقشی در انتخاب تیم بعدی خود ندارد چراکه دو سال از قراردادش با تیم دسته اولی چارلتون باقیست و این مسئولان تیم انگلیسی هستند که درباره او تصمیم‌گیری خواهند کرد.

هرچند باب پیترز، سرمربی چارلتون در مصاحبه‌های اخیر خود نسبت به حفظ بازیکن ایرانی تیمش ابراز تمایل کرده اما این را هم اذعان کرده که نگه داشتن این بازیکن با توجه به پیشنهاداتی که دارد چندان هم آسان نیست.

حال باید دید آیا چارلتون هم مثل فولام که اشکان دژاگه را از دست داد، رضا قوچان‌نژاد را از دست می‌دهد یا خیر. دژآگه هرچند هنوز با تیم العربی قرارداد امضا نکرده است اما پیشنهاد پنج میلیون یورویی باشگاه قطری، می‌تواند هر سدی را در مذاکره با بازیکن ایرانی تیم فولام بشکند. دژاگه هنوز یک سال با فولام قرارداد دارد اما شاید انتقال او به العربی برای فولام هم سود خوبی در پی داشته باشد.

کریم انصاری‌فرد

آخرین بازیکنی که تکلیف تیم فصل آینده‌اش هنوز مشخص نیست، کریم انصاری‌فرد است. فرق کریم با دیگر ستاره‌ها این است که فصل گذشته را با پیراهن تراکتورسازی در لیگ برتر ایران سپری کرده و لژیونر محسوب نمی‌شود.

به این ترتیب او اگر بخواهد به یک تیم ایرانی بپیوندد، با توجه به پایان زمان نقل و انتقالات حداقل یک نیم فصل را از دست خواهد داد. انصاری فرد که مذاکراتی هم با باشگاه استقلال داشت، اگر در جام جهانی فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا می‌کرد الان با خیالی آسوده‌تر تیم بعدی خود را انتخاب می‌کرد.

او که خود در جایی عنوان کرده بود بازی کردن در لیگ ایران باعث شد تا کرش از او در جام جهانی کمتر استفاده کند، حالا به دنبال لژیونر شدن است. جدی‌ترین پیشنهاد انصاری‌فرد از یک تیم روسی است اما هیچ بعید نیست این مهاجم در یک ماه آینده سر از فوتبال آلمان در بیاورد.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها