بنا به اعلام منابع نظامی اوکراین، ارتش این کشور روز گذشته با روس گرایان در شهر «هورلیوکا» در فاصله 20 کیلومتری شمال شرقی دونتسک درگیر شد

پیشروی ارتش اوکراین در شرق

خبرهای رسیده از شرق اوکراین حاکی از پیشروی نیروهای ارتش در مواضع جدایی‌طلبان است.
کد خبر: ۷۰۰۱۷۷

به گزارش فارس و به نقل از «بیزینس‌ویک»، در پی اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، ارتش اوکراین در یکی از مناطق اصلی تمرکز جدایی‌طلبان پیشروی کرد. ارتش اوکراین با روس گرایان در شهر «هورلیوکا» در فاصله 20 کیلومتری شمال شرقی دونتسک درگیر شدند. این شهر یک میلیون نفر جمعیت دارد و جدایی‌طلبان حاضر در منطقه اوایل ماه جاری تهدید کرده بودند که دیگر مناطق را هم تصرف خواهند کرد.

آندری لیسنکو، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین در این باره گفت: تصرف هورلیوکا راه را برای حمله به آخرین مواضع دفاعی (روس‌گرایان) هموار خواهد کرد. به گفته خبرنگاران جنگ برای تسلط کامل بر هورلیوکا همچنان ادامه دارد.

روز جمعه گذشته اتحادیه اروپا در جهت اعمال فشار بر روسیه چند مقام روس از جمله دو مقام ارشد اطلاعاتی این کشور را به بهانه سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. الکساندر بورتنیکوف، رئیس اداره امنیت فدرال روسیه و «میخائیل فرادوف» رئیس اداره اطلاعات خارجی روسیه برجسته‌ترین شخصیت‌هایی هستند که نامشان در تازه‌ترین فهرست تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه آمده است. در این لیست جمعا نام 15 تبعه روسیه و اوکراین و همچنین 18 شرکت آمده است.

رئیس‌جمهور منطقه چچن، اعضای شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه و برخی چهره‌های استقلال‌طلب اوکراینی، دیگر حاضران در این فهرست هستند.

آخرین خبر این‌که روز گذشته نخستین اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی منتشر شد و در آن نشان می‌دهد هواپیمای مالزیایی با یک موشک مورد حمله قرار گرفته و سرنگون شده است. به گزارش فارس و به نقل از شبکه سی. بی. اس، مقامات اروپایی اعلام کردند اطلاعات جعبه سیاه پرواز «ام اچ 17» خطوط هوایی مالزی که چندی پیش با 298 مسافر سقوط کرد، نشان می‌دهد که این هواپیما از سوی یک حمله موشکی منهدم شده است. اطلاعات ناشی از این جعبه سیاه به «تقلیل فشار گسترده مواد منفجره» در بدنه هواپیما که مورد هدف یک گلوله انفجاری قرار گرفته بود، اشاره می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها