یک متخصص اورولوژی سنین بالاتر از 10 سال را بهترین زمان برای تشخیص و درمان بیماری واریکوسل دانست.
کد خبر: ۶۹۸۹۵۴

همایون عباسی، متخصص اورولوژی در گفت‌و‌گو با فارس درباره بیماری واریکوسل گفت: واریکوسل یعنی واریس بیضه و در این بیماری وریدهای بیضه همچون رگ‌های پا در بیماری واریس، پرخون، قطور، گشاد و پیچ درپیچ می‌شود و خون را پس می‌زند.

وی علت بروز بیماری واریکوسل را اشکال در دریچه‌های وریدی تخلیه‌کننده خون دانست و خاطرنشان کرد: علت بروز اشکال در دریچه‌های وریدی تخلیه‌کننده خون تاکنون مشخص نشده است. بیماری واریکوسل باعث ضعف نطفه می‌شود و عقیمی و ناباروری ایجاد می‌کند.

این متخصص اورولوژی تمام مبتلایان واریکوسل را نیازمند درمان ندانست و تاکید کرد: تمام مبتلایان واریکوسل نیاز به درمان ندارند و فقط در صورت بروز عارضه مثل ناباروری درمان تجویز می‌شود. اگر مردی نابارور باشد و آزمایش نشان دهد نطفه‌اش مشکل دارد و در عین‌ حال واریکوسل داشته باشد، باید این واریکوسل درمان شود.

وی تاکید کرد: بیماری واریکوسل زیر ده سال دیده نمی‌شود، ولی در سنین بالاتر دیده می‌شود که در صورت وجود بیماری در این سن، بیماری باید درمان شود، زیرا این بیماری به مرور باعث آسیب بیضه و مختل شدن نطفه‌سازی می‌شود. البته بیماری واریکوسل درمان دارویی ندارد و فقط با جراحی می‌توان آن را درمان کرد که در بین تمام روش‌های مختلف جراحی برای درمان این بیماری،‌ جراحی به روش میکروسرجری توصیه می‌شود.

هله‌هوله‌، حس بویایی را تغییر می‌دهد

نتایج یک بررسی آزمایشگاهی تائید می‌کند، مصرف تنقلات و خوردنی‌های ناسالم نه تنها موجب چاقی می‌شود، بلکه می‌تواند حس بویایی را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه آمده است رژیم غذایی حاوی چربی و کربوهیدرات‌ زیاد می‌تواند حس بویایی فرد را از بین ببرد. همچنین نتایج مطالعات قبلی دانشمندان حاکی از آن است که رژیم غذایی ناسالم غیر از اضافه وزن باعث می‌شود حس چشایی فرد و حتی ساختارهای مغزی تغییر کنند. این بررسی از سوی متخصصان علوم پزشکی دانشگاه فلوریدا صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها