دیدارهای شمخانی در عراق

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که روز جمعه در سفری یکروزه به عراق رفته بود با مسئولان و شخصیت‌های مختلف این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۹۷۳۷۵

به گزارش ایرنا، نوری المالکی، نخست‌وزیر و آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان از جمله افرادی بودند که علی شمخانی در سفر خود با آنها گفت‌وگو کرد.

شمخانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اوضاع حساس فعلی عراق گفت: خوشبختانه جریان‌های سیاسی عراق اعم از شیعه، سنی و کرد، شرایط حساس فعلی را درک می‌کنند.

وی گفت: جریان‌ها و احزاب عراقی، نخستین گام یعنی برگزاری انتخابات، آغاز رسمی کار مجلس و انتخاب هیأت رئیسه را خوب برداشته‌اند و گام بعدی را نیز با حفظ وحدت و در کنار هم قرار گرفتن، برخواهند داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با یادآوری ظرفیت‌های بزرگ عراق، تأکید کرد که این کشور می‌تواند نقش مؤثری در ثبات و امنیت منطقه داشته باشد. شمخانی، با بیان این‌که بخش عمده‌ای از مشکلات عراق از بیرون به این کشور تزریق می‌شود، گفت: مردم عراق قادرند مشکلاتشان را بدون دخالت خارجی حل کنند.

عمار حکیم، رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق، ابراهیم جعفری، نخست‌وزیر پیشین عراق و رئیس فراکسیون همبستگی پارلمان این کشور، احمد چلبی رئیس حزب کنگره ملی عراق و نمایندگانی از جریان‌های سیاسی الاحرار(جریان صدر)، حزب فضیلت و نیز ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و ایاد السامرایی، رئیس حزب اسلامی عراق از دیگر افراد و گروه​هایی بودند که شمخانی با آنها دیدار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها