خواندنی‌های ایران و جهان

رکوردهای عجیب

بعضی‌ها برای این‌که نامشان در کتاب گینس ثبت شود، دست به کارهای عجیب و غریب می‌زنند.
کد خبر: ۶۹۶۷۱۰

مردی آلمانی به نام بندیکت ماردستین رکورددار فرستادن پیامک است البته نه در حالت عادی. بندیکت رکورد ارسال پیامک را در حالی که روی سرش قرار گرفته و می‌چرخد، به دست آورده است. او برای رسیدن به این رکورد، زمان زیادی تمرین کرد. بندیکت ابتدا باید یاد می‌گرفت تعادلش را در حالی‌که فقط سرش روی زمین قرار دارد، حفظ کند. بعد نوبت به آن رسید که در همین حالت بدون این‌که زمین بخورد، بچرخد و پس از آن، ارسال پیامک را تمرین کرد. او بعد از کسب این توانایی نمایشی ترتیب داد تا با حضور مردم و نمایندگان کتاب رکوردها، هنرنمایی کند اما شکست خورد. او زمین افتاد و نتوانست به خواسته‌اش برسد اما ناامید نشد و باز هم به تمرین ادامه داد تا سرانجام دومین برنامه را ترتیب داد و بالاخره موفق شد و نامش را به ثبت رساند.

کسب هر رکوردی به توانایی‌های خاص نیاز دارد. سباستین کوپک‌ مردی است که توانسته خودرویی را در مدت 40 ثانیه و 14 صدم ثانیه به مسافت 50 متر جابه‌جا کند اما نه با زور بازو بلکه با زور دندان. او برای این کار میله‌ای را از یک سر به خودرویی با وزن دو تن و یکصد کیلوگرم و سر دیگر را به دندانش وصل و برنامه‌اش را اجرا کرد.

جالب‌ترین احکام قضایی

برخی قضات وقتی با متهمی مواجه می‌شوند که سن کمی دارد به این نتیجه می‌رسند که او مجرم حرفه‌ای نیست و ترجیح می‌دهند به جای مجازات‌ معمول زندان، حکمی صادر کنند که بتواند جنبه آموزشی و تربیتی داشته باشد. بحث مجازات‌های جایگزین در قانون نیز پیش‌بینی شده است. یکی از جالب‌ترین احکامی که تاکنون در این ارتباط صادر شده، حکم یکی از قضات دادگاه انقلاب شهرستان نایین است که به جای صدور حکم حبس برای یک متهم، او را به خرید کتاب و لوازم کمک آموزشی برای مدارس محروم سیستان وبلوچستان ملزم کرد.

یکی دیگر از احکام جالب توجه، محکومیت فردی به کاشتن 500 اصله درخت است. این متهم در شهرستان بروجن به تصرف عدوانی اراضی محیط زیست و تخریب عمدی تالاب متهم شده بود.

در حکم جالب دیگری پسر چهارده ساله کرمانی که بدون داشتن گواهینامه رانندگی کرده بود، موظف شد در مدت سه ماه سوره لقمان قرآن کریم را حفظ کند.

همچنین نوجوان هفده ساله همشهری او که همین اتهام را در پرونده‌اش داشت مکلف شد، در نماز جماعت شرکت کند. این احکام به آن دلیل صادر شد که دو پسر نوجوان از فرصت به دست آمده برای بازسازی خود استفاده کنند و از تعالیم متعالی بهره‌مند شوند. طبق قانون، مجازات‌های جایگزین فقط برای متهمانی صادر می‌شود که سابقه کیفری ندارند.از طرفی این مجازات‌ها ربطی به جبران ضرر و زیان شاکیان خصوصی ندارد و متهمان در هر حال باید خسارت شاکیان را در صورت مطالبه از سوی آنها، تامین و پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها