رونمایی از مستند «اتاق جنگ»

مراسم رونمایی از نخستین مستند سیاسی درباره جنگ تحمیلی همزمان با سالروز پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل از سوی ایران امروز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۹۴۶

به گزارش مهر، فیلم مستند «اتاق جنگ» به تهیه‌کنندگی سلیم غفوری و نویسندگی و کارگردانی مصطفی حریری اولین مستند سیاسی درباره جنگ تحمیلی است که در آن با شخصیت‌های سیاسی چون اکبر هاشمی‌رفسنجانی، حسن روحانی، محمدجواد لاریجانی و شخصیت‌های نظامی مانند محسن رضایی، محسن رفیقدوست، علی شمخانی و حسنی علایی گفت‌وگو شده است.

در این فیلم از چهره‌های سیاسی و نظامی پرسش‌هایی درباره جنگ پرسیده شده است. پرسش‌هایی نظیر این‌که آیا جلوگیری از آغاز جنگ تحمیلی ممکن بود؟، چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد، آیا امام(ره) با ادامه جنگ موافق بود یا این‌که چه عواملی باعث شد تا امام(ره) برخلاف میلشان قطعنامه 598 را بپذیرند؟ «اتاق جنگ» در پاسخ به این پرسش‌ها برش‌هایی از تاریخ دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد که کمتر دیده شده و سخنانی از زبان شخصیت‌های سیاسی و نظامی شنیده می‌شود که گاه حتی در منابع مکتوب نیز نیامده‌اند.

این مستند 80 دقیقه‌ای ساعت 10 و 30 دقیقه امروز با حضور عوامل فیلم در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها