رکورد نوربرگرینگ شکسته می‌شود

حدود 30 سال پیش ​استفان بلوف​ توانست سوار بر خودرو پورشه 956 رکورد 6 دقیقه و 11 ثانیه‌ای را در پیست اتومبیلرانی نوربرگرینگ به نام خود ثبت کند.​
کد خبر: ۶۹۵۹۲۴

آن زمان حتی افراد بنام و مشهور در صنعت خودروسازی نیز با وجود تلاش‌های فراوان در این زمینه نتوانسته بودند به کمک پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین خودرو‌ها در سطح دنیا رکورد جدیدی را در این پیست به ثبت برسانند، اما گروهی از دانشجویان هلندی قصد دارند با نمونه اولیه از یک خودرو مسابقه‌ای هیبریدی این رکورد را بشکنند. این خودرو که IM01 نامگذاری شده است به ازای هر چرخ به یک موتور الکتریکی مجهز است و یک سیستم ترمز احیاکننده برای آن در نظر گرفته شده است.

برای تامین انرژی اضافی مورد نیاز برای شارژ باتری‌ها ​ هنگام حرکت نیز یک موتور چرخشی در این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گروه در نظر دارد موتورهای الکتریکی و موتور چرخشی این خودرو را به شیوه‌ای مورد استفاده قرار دهد که خودرو دارای موتور ثابت با کارایی 60 درصد باشد. قرار است برای ساخت نمونه اولیه از یک خودروی آزمایشی برای بررسی فناوری‌های مختلف مورد نظر استفاده شود.

این گروه برای آغاز مراحل آزمایشی به یک شریک نیاز دارد که بودجه لازم برای اجرایی شدن این طرح را تامین کند. آنها پس از موفقیت در ساخت نمونه اولیه بر مبنای مشخصات بدنه IM/e این خودرو هیبریدی را در پیست‌های اتومبیلرانی آلمان و بریتانیا مورد بررسی قرار خواهند داد. این طرح مفهومی پروژه‌ای بلندپروازانه است.

البته رسیدن به این هدف مستلزم این است که رقبای سرسختی نظیر ZEOD RC نیسان که سریع‌ترین خودرو هیبریدی جهان است و همچنین آئودی R18e-tron Quattro را از میدان به در کند. تاکنون هیچ پروژه‌ای مشابه IM01 حتی به بخش طراحی نیز راه پیدا نکرده بود، اما این تیم با در نظر داشتن اهداف بلندپروازانه تا این مرحله پیش رفته است. به هر حال باید منتظر بود و دید آنها تا کجا پیش خواهند رفت.

gizmag/ مترجم: ایلیا امیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها