آشنایی با مربیان فینالیست

یوگی؛ شیک‌پوش آلمانی

تیمش را به فینال جام‌جهانی 2014 برزیل رسانده و مهم‌تر این‌که برزیل میزبان را تحقیر کرده است، کار کمی نیست و این افتخار بزرگ و تاریخی نصیب هر آلمانی نمی‌شود. سوم فوریه 1960 در شوناو در شوارتزوالد (جنگل سیاه) آلمان به دنیا آمد.
کد خبر: ۶۹۵۰۵۱

یواخیم لو که او را یوگی خطاب می‌کنند، دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در محل تولد خود در شوناو گذراند. پس از اتمام مدرسه ابتدایی به دبیرستان فنی رفت و در ژوئن 1977 آنجا را ترک کرد. در همان زمان، در حالی که ‌در کلیسا به کشیش هنگام عبادت کمک می‌کرد، در تیم شوناو 1896 درخشید، تیمی که در آنجا استعداد او کشف شد. قدم بعدی در راه تبدیل شدن به فوتبالیست حرفه‌ای، انتقال به تیم اینتراخت فرایبورگ بود. فعالیت حرفه‌ای لو ازسال 1978 در تیم فرایبورگ آغاز شد که به تازگی به بوندسلیگای 2 صعود کرده بود. وی دو سال بعد‌، این تیم لیگ دو را ترک کرد و در بوندسلیگا به اشتوتگارت پیوست.

در تابستان 1984 به کارلسروهه در بوندسلیگا منتقل شد. اما مانند فصولی که در اشتوتگارت و فرانکفورت بود، نتوانست نمایش خوبی از خود ارائه دهد. او در 24 بازی، تنها موفق به زدن دو گل شد و بیشتر به عنوان یار ذخیره وارد زمین می‌شد. پس از این فصل ناامیدکننده، دوباره به فرایبورگ رفت و در آنجا چهار سال در بوندسلیگا 2 بازی کرد. او در 52 بازی در بوندسلیگا هفت گل زد و در بوندسلیگا 2 نیز 252 بازی انجام داد و 81 گل زد که همه آنها را برای فرایبورگ به ثمر رساند. یواخیم لو در سوئیس به عنوان مربی، هدایت تیم جوانان وینترتور را به عهده گرفت و همزمان به عنوان بازیکن در ناتسیونال لیگا ( لیگ فوتبال سوئیس) B هم بازی می‌کرد. ‌در سال 1994 بعد از انتقالش به تیم دسته اولی سوئیسی فرائن‌فلد مربی این تیم شد.

بیستم سپتامبر 2000 هدایت تیم آدانااسپور ترکیه را به دست گرفت. در آنجا نیز به علت عدم نتیجه‌گیری، در چهارم مارس 2001 اخراج شد. در سال 2004 بعد از جام ملت‌های اروپا و کناره‌گیری رودی فولر از سمت سرمربی تیم ملی، در جولای 2004 لو در کنار مربی جدید تیم ملی، یورگن کلینزمان که به همراه او در مدرسه ورزش فدراسیون فوتبال میتل راین در هنف، دوره مربیگری را به پایان رسانده بود و نیز مدیر جدید تیم، اولیور بیرهوف، کادر سه نفره هدایت تیم ملی را تشکیل داد. در جام کنفدراسیون‌ها سال 2005 و نیز در جام‌جهانی سال 2006 تیم ملی آلمان در رتبه سوم قرار گرفت.

یواخیم لو در دوازدهم جولای 2006 به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال آلمان معرفی شد. این انتخاب وقتی صورت گرفت که کلینزمن تصمیم گرفت قراردادش را که تا سی و یکم جولای 2006 اعتبار داشت، تمدید نکند. ابتدا با لو قراردادی دو ساله امضا شد. وی هدف ورزشی‌اش را قهرمانی در جام ملت‌های سال 2008 اروپا نامید و گفت که می‌خواهد روش رهبری خود و کلینزمان را ادامه دهد.

او پس از اوتو نرتس و اریش ریبک، سومین مربی تیم ملی آلمان است که خود هیچ‌گاه در تیم ملی بزرگسالان این کشور بازی نکرده است. اولین حضور او به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی، در شانزدهم آگوست 2006 در پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم سوئد بود. سه بازی بعدی نیز بدون گل خورده با پیروزی همراه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها