مسابقات تنیس ویمبلدون در سال 2014 که یکی از چهار رقابت گرند اسلم است، با قهرمانی نواک جوکوویچ صربستانی به پایان رسید.
کد خبر: ۶۹۳۲۹۸

جوکوویچ موفق شد در فینال، راجر فدرر سوئیسی را در یک نبرد نفسگیر 3 بر 2 (6-7، 6-4، 7-6، 5-7 و 6-4) شکست دهد و برای دومین بار قهرمان ویمبلدون شود. این تنیس باز صربستانی با پیروزی در این مسابقات به هفتمین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم رسید.

جوکوویچ با این قهرمانی به رده نخست رنکینگ جهانی صعود کرد و رافائل نادال را پشت سر گذاشت. نادال در این رقابت‌ها در مرحله چهارم حذف شد. جوکوویچ از سپتامبر 2013 تاکنون نتوانسته بود در رده نخست رنکینگ جهانی قرار گیرد.

در پایان این رقابت جو کوویچ گفت: این مسابقه‌ای بود که من همیشه آرزوی بردن آن را داشتم. وقتی که پنج سالم بود برای اولین بار مسابقه ویمبلدون را دیدم و تصویر آن در ذهنم باقی ماند. من به دلیل این فرصت بسیار خوشحالم. من به راجر برای چنین بازی خوبی تبریک می‌گویم. او امروز خیلی خوب جنگید.

همچنین فدرر گفت: فکر می‌کنم که این فینال بسیار خوب بود. باورم نمی‌شود که این مسابقه به پنج ست کشیده شود. هر تنیس باز می‌داند که مسابقه دادن با نوواک بسیار سخت است. من فقط می‌توانم به او تبریک بگویم. مسابقه بسیار جذابی بود و او شایستگی این پیروزی را داشت. من هر بار که به ویمبلدون می‌آیم و به زمین پا می‌گذارم احساس غرور می‌کنم، زیرا شانس دیگری پیدا کرده‌ام که حس بازی در ویمبلدون را داشته باشم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها