مولر: ما چرک نیستیم

توماس مولر، امید اول گلزنی آلمان ها مقابل فرانسه نتوانست گل بزند اما با وجود این به آینده تیمش خوشبین است . مولر در گفت‌وگویی کوتاه از سبک بازی تیم ملی آلمان در مقابل منتقدان دفاع کرده است.
کد خبر: ۶۹۲۳۴۲

در چهارمین تورنمنت متوالی به نیمه نهایی رسیدید. چه نظری داری؟

خیلی نکته مهمی است. این نشان‌دهنده پیشرفت و سلطه فوتبال آلمان است. شاید در این جام آن‌طور که انتظار می‌رفت، نمایش جذابی نداشتیم اما نتایجمان عالی بوده است.

بعد از پیروزی در برابر فرانسه، خیلی‌ها از قهرمانی شما سخن گفتند.

باید منطقی بود. دو بازی دیگر تا قهرمانی، راه کوتاهی نیست. بازی برابر برزیل در نیمه نهایی شاید قهرمانی یا عدم قهرمانی ما را مسجل کند. باید ببینیم در چه شرایطی قرار است مقابل میزبان بازی کنیم. هوای مرطوب بالا در برزیل تا اینجا تیم ما را از نظر بدنی خیلی اذیت کرده، مسلما چنین شرایطی برای برزیلی‌ها راحت‌تر و قابل تحمل‌تر است.

برگردیم به دیدار مقابل فرانسه. گل زودهنگام هوملس تقریبا تکلیف بازی را مشخص کرد. بعد از آن حملات فرانسه حتی چندان دلهره‌آور نبود.

قبول دارم که گل مت (هوملس) نتیجه بازی را تعیین کرد. حضور هوملس و تسلطش در ارسال و ضربات شروع مجدد نشان‌دهنده کلاس بالای این بازیکن است. شاید اگر چنین گلی به ثمر نمی‌رسید، روند بازی و برنامه‌های ما با آنچه در بازی تماشا کردید متفاوت می‌شد.

در طول بازی با فرانسه مدام جایت را با اوزیل در چپ عوض می‌کردی که در نوع خود در تیمتان جدید بود.

بله، قبل از بازی و در تمرینات براساس آنچه یوگی به ما گفته بود، من و مسوت منطقه بازی همدیگر را پوشش می‌دادیم که این درست همان حرکتی است که در فصل قبل در بایرن نیز انجام می‌دادیم، ولی با گیوتزه و روبن. همان‌طور که دیدید این ترفند به درستی جواب داد و مدافعان فرانسه را گیج می‌کرد.

بعد از تساوی ناامیدکننده مقابل غنا خیلی‌ها امیدشان به قهرمانی شما کمرنگ شد. چه نظری داری؟

شرایط بازی دوم کلا سخت است. غنا بعد از دریافت گل اول، خود را حذف شده می‌دید و باید هم رو به بازی انتحاری می‌آورد. به همین دلیل با اتخاذ یک بازی هجومی ما را در دردسر انداختند. آن بازی بعد از گل اولمان ناگهان بازی را تمام شده یافتیم که خب اشتباه کردیم.

خیلی‌ها گمان می‌کردند بعد از بازی نفسگیر برابر الجزایر که 120 دقیقه طول کشید، تیمتان مقابل فرانسه در انتهای بازی کم بیاورد.

بازی مقابل الجزایر واقعا خسته‌کننده بود. ریکاوری ما بعد از مسابقه موثر بود. فراموش نکنید که ما هم استراحت کمتری داشتیم و هم مدت مسابقه‌مان به نسبت فرانسه در بازی یک‌هشتم نهایی بیشتر بود. همه‌جوره به نسبت فرانسه در موقعیت پایین‌تری قرار داشتیم.

هنوز می‌گویند تیمتان زیبا بازی نمی‌کند. چرا؟

این حرف‌ها دیگر خسته‌کننده است. چند تورنمنت متوالی است که زیبا بازی می‌کنیم و در نیمه نهایی یا فینال شکست می‌خوریم. با این حال همه از ما انتقاد می‌کردند که چرا خوب نتیجه نمی‌گیریم. وقتی هم که با یک فوتبال حسابگرانه تا اینجای جام بالا می‌آییم، همان گروه نسبت به جذاب نبودن بازی تیم، انتقاد می‌کنند. اکنون وقتی فرانسه را می‌بریم به سبب این‌که فقط با یک گل اختلاف برده‌ایم، می‌شویم «آلمان چرک»؟

موافق نیستی که تیم جذاب بازی نمی‌کند؟

جذاب بازی کردن برای مردم اولویت دارد یا نتیجه‌گیری؟ما می‌خواهیم قهرمان شویم. حالا چه زیبا باشیم چه کثیف. مگر برزیل و هلند و آرژانتین فوق‌العاده بوده‌اند که از ما انتظار فوتبال زیبا دارید!

و بلوهوریزونته و برزیل. همان‌گونه که انتظار می‌کشیدیم، بالاخره از راه رسید.

این دیگر مهم‌ترین گام است. برنده این بازی قهرمان می‌شود. برزیل در برابر کلمبیا متفاوت از تیمی بود که قبل‌تر دیده بودیم. به نظر می‌رسد آنها بهتر شده‌اند. نیمار نقش بارزتری در تیم پیدا کرده است. البته امتیازات میزبانی هم همیشه تاثیرگذار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها