در حملات هوایی چند روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 10 نفر زخمی شدند

تشییع با شکوه نوجوان فلسطینی

ربوده شدن و به شهادت رسیدن محمد ابوخضیر، نوجوان شانزده ساله فلسطینی دور تازه‌ای از تنش‌ها و درگیری‌ها را در اراضی اشغالی به همراه داشته است.
کد خبر: ۶۹۱۸۸۸

این درگیری‌ها که از چهارشنبه شب و پس از پیدا شدن جسد نیمه‌سوخته ابوخضیر آغاز شد، روز پنجشنبه نیز ادامه پیدا کرد. این درحالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی به صورتی جنون‌آمیز به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند؛ حملاتی که با واکنش موشکی نیروهای مقاومت رو‌به‌رو شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ظهر دیروز و در آستانه مراسم خاکسپاری ابوخضیر، پلیس اسرائیل در شرق بیت‌المقدس به حال آماده‌باش درآمد. بنا به اعلام منابع فلسطینی، این نوجوان شانزده ساله روز گذشته و پس از مراسم نماز جمعه در منطقه شعفاط در شرق بیت‌المقدس با حضور هزاران فلسطینی به خاک سپرده شد. گفته می‌شود صبح دیروز از خانواده ابوخضیر خواستند برای تحویل جنازه فرزندشان مراجعه کنند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از تحویل پیکر این شهید خودداری کرده بود. گفته می‌شود پلیس رژیم صهیونیستی تحویل پیکر این شهید به خانواده‌اش را به امضای اعتراف‌نامه‌ای مبنی بر کشته شدن محمد در درگیری خانوادگی مشروط کرده بود.

به همین دلیل روز پنجشنبه درگیری‌های شدیدی میان نظامیان اشغالگر و فلسطینیان در منطقه شعفاط و در طول خیابانی که به منطقه «بیت حنین» واقع در شمال قدس منتهی می‌شود، جریان داشت. این درگیری‌ها تا صبح دیروز نیز ادامه داشت و منابع مطلع درکرانه غربی از وقوع درگیری‌های شدید بین جوانان فلسطینی و پلیس اشغالگر رژیم صهیونیستی بعد از نماز صبح جمعه در داخل مسجدالاقصی نیز خبر دادند. همچنین ارتش رژیم اشغالگر صهیونیست صبح دیروز به شهرک شعفاط در قدس اشغالی یورش برد و یک جوان فلسطینی را بازداشت کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که درگیری‌های سختی نیز در منطقه الصوانه در شهر قدس به وقوع پیوست. گفته می‌شود نیروهای اشغالگر اسرائیلی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در چند منطقه از شهر قدس از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند.

همچنین نظامیان صهیونیست دیروز در اولین جمعه ماه مبارک رمضان با اتخاذ تدابیر امنیتی در ورودی‌های کرانه غربی به شهر قدس، از ورود مردان زیر پنجاه سال و زنان کمتر از چهل سال به مسجدالاقصی برای برگزاری اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان ممانعت کردند. در کنار این درگیری‌ها، فلسطینی‌ها مراکز تجاری خود در شهر قدس را تعطیل کردند و اعتصاب عمومی این‌شهر را فراگرفت.

در همین حال، منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند در درگیری‌های چند روز گذشته ساکنان قدس با نیروهای اشغالگر بیش از 60 فلسطینی دچار جراحت‌های مختلف شدند. بنا به گفته فرمانده میدانی هلال احمر فلسطین، 55 فلسطینی زخمی شدند که سه نفر آنها به ضرب گلوله و بقیه جراحت‌ها بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی بوده است.

حملات علیه نوار غزه

در کنار این درگیری‌ها در اراضی اشغالی، نیروهای نظامی صهیونیست طی چند روز گذشته بارها حملات هوایی را علیه نوار غزه انجام دادند. بنا به اعلام منابع فلسطینی، در جریان این حملات مقرهای گروه‌های مقاومت هدف قرار گرفته و طی آن 11 نفر زخمی شدند که در میان آنها، تعدادی حالشان وخیم است.

در مقابل نیز نیروهای مقاومت به این حملات پاسخ داده و شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک غزه را هدف ده‌ها راکت قرار دادند که برخی از این موشک‌ها به خانه‌ها در شهرک سدیروت اصابت کرد. در همین زمینه، منابع رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب از اصابت 14 موشک مقاومت به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند و آژیرهای خطر در چند شهرک رژیم صهیونیستی از جمله اشکول، عزاتا، شعار هنیغف و سدیروت به صدا در آمد.

با این همه روز گذشته گفته شد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پایان این حملات شرط تعیین کرد. به گزارش ایسنا، وی گفت: در صورتی که حملات راکتی علیه شهرهای اسرائیل پایان یابد هیچ حمله نظامی از جانب اسرائیل در نوار غزه صورت نخواهد گرفت. وی افزود: اگر حملات خمپاره‌ای و موشکی علیه اسرائیل ادامه یابد، واحدهای نظامی که در نزدیکی مرز با نوار غزه مستقر هستند از زور استفاده خواهند کرد. چند روز پیشتر نتانیاهو گفته بود اسرائیل در صورت نیاز، آماده گسترش عملیات برای تضعیف حماس در کرانه باختری و نوار غزه است.

در این میان، برخی منابع مصری اعلام کردند حماس برای توقف پرتاب موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی آماده است. گفته می‌شود مسئولان مصری همچنان در حال میانجی‌گری و رایزنی با دو طرف هستند تا توافق آتش‌بس جدیدی بین حماس و اسرائیل هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها