خاویر آگیره با قراردادی چهار ساله به‌عنوان سرمربی تیم ملی ژاپن انتخاب شد. آگیره مکزیکی که در تیم‌های مختلف لیگ اسپانیا ازجمله اسپانیول تجربه مربیگری داشته، در جام جهانی 2010 هدایت مکزیک را به عهده داشت. او اکنون با فدراسیون فوتبال ژاپن به توافق رسید تا پس از جام جهانی 2018 روسیه سرمربی سامورایی‌ها باشد.
کد خبر: ۶۹۰۴۹۳

آگیره جانشین آلبرتو زاکرونی ایتالیایی می‌شود که توانست قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را برای ژاپن به ارمغان بیاورد، اما در جام جهانی برزیل عملکرد ضعیفی داشت و در قعر جدول گروه خود قرار گرفت. اولین تجربه مهم آگیره حضور در جام ملت‌های آسیاست که از 9 تا 31 ژانویه 2015 در کشور استرالیا برگزار می‌شود.

کاپیتان یونان بازنشسته شد

جورجوس کاراگونیس کاپیتان تیم ملی فوتبال یونان پس از شکست این تیم در ضربات پنالتی مقابل کاستاریکا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2014 برزیل با 139 بازی ملی اعلام بازنشستگی کرد. او پس از این بازی گفت: تلاشمان مقابل کاستاریکا جواب نداد، ولی باید به این تیم یونان افتخار کرد. همه بازیکنان تیم قصد داشتند مردم یونان را خوشحال کنند ولی در پایان نتوانستیم نتیجه بازی را به سود خودمان رقم بزنیم. باید بگویم که این آخرین بازی ملی‌ام با پیراهن یونان بود و امیدوارم همانند این تیم خوب را در آینده نیز ببینیم.

مهاجم شیلی مشت خورد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در مورد ادعای مهاجم تیم ملی فوتبال شیلی تحقیق می‌کند. مائوریسیو پینیلا مهاجم تیم شیلی مدعی شده است که رودریگو پایوا مدیر ارتباطات تیم برزیل بین دو نیمه دیدار شنبه شب دو تیم، به او مشت زده است. پایوا که از چهره‌های شناخته شده تیم برزیل است نیز این اتفاق را تائید کرده، اما گفته که در دفاع از خود او را هل داده است. سخنگوی فیفا در یک کنفرانس خبری در این‌باره گفت: چنین اتفاقی را تائید می‌کنیم و کمیته انضباطی در حال بررسی موضوع است. بنابراین گزارش، ماجرا زمانی روی داد که «فرد» مهاجم تیم برزیل در حال حرکت دو تیم به سمت رختکن، یک پس گردنی به «گری مدل» مهاجم تیم شیلی زد. سپس پایوا با کمک مربی تیم شیلی درگیر شد و ماجرا با مشت زدن مدیر ارتباطات تیم برزیل به پینیلا خاتمه یافت.

دلیل اخراج هافبک غنا

کوین پرینس بواتنگ درباره دلیل محرومیت خود و سولی مونتاری از حضور در بازی تیم‌های ملی غنا و پرتغال در دور سوم از مرحله گروهی جام جهانی 2014 که درست ساعاتی قبل از این بازی خبرش اعلام شد، ‌گفت: «قرار بود میان دو دسته از بازیکنان یک بازی تمرینی انجام شود. من از مونتاری خواستم داور این بازی باشد، اما مربی تیم فکر کرد من در حال فحاشی به او هستم. آن زمان بود که او در حضور همه اعضای تیم شروع به توهین به من کرد. من و مونتاری سعی کردیم ماجرا را برایش توضیح دهیم، اما فایده‌ای نداشت. تمام بازیکنان حرف‌های او را شنیدند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها