پزشکان تاکید دارند که والدین باید نسبت به خطرات جدی که هوای گرم متوجه فرزندشان می‌کند، آگاه باشند و اقدامات ضروری را برای مراقبت از سلامت فرزندانشان در مقابل گرمازدگی انجام دهند.
کد خبر: ۶۹۰۴۲۲

به گزارش ایسنا، این پزشکان توصیه می‌کنند: در گرمای شدید از بازی کردن فرزندشان در فضای باز بجز ساعات اولیه صبح و اواخر بعدازظهر جلوگیری کنند. همچنین والدین باید فعالیت‌های جسمی فرزندشان را کنترل کنند تا در هوای گرم فعالیت شدید و سنگین بدنی نداشته باشند.

هوای گرم کودکان را در معرض گرمازدگی و گرفتگی عضلات قرار می‌دهد. همچنین گرفتگی عضلات معمولا در ناحیه پاها و شکم اتفاق می‌افتد. از جمله علائم گرمازدگی می‌توان به رنگ پریدگی پوست، تعریق بیش از حد، حالت تهوع، احساس گیجی و ضعف اشاره کرد.

پزشکان به والدین توصیه می‌کنند در صورت گرمازده شدن فرزندشان و پیش از انتقال به مرکز درمانی تا حد امکان آنها را خنک نگه دارند و بدن کودک را با آب خنک شست‌و‌شو دهند، هرچند در مواقعی که کودک لرز می‌کند باید از انجام این کار خودداری شود. به گفته پزشکان هنگام گرمازدگی باید کودک تا حد ممکن آب خنک بنوشد و از دادن داروهای تب به او خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها