میشل عون در گفت‌وگو با الرایه چاپ قطر:

رئیس‌جمهور عروسکی نمی‌خواهیم

طرح میشل عون برای انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان طرح جدیدی را برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده لبنان ارائه کرد که براساس آن رئیس‌جمهور مستقیما از طریق مردم انتخاب شود. لبنان بیش از یک ماه است که رئیس‌جمهور ندارد و گروه‌های سیاسی این کشور هنوز قادر به توافق بر سر یک نفر نشده‌اند. رئیس‌جمهور لبنان از بین مسیحی‌های مارونی باید برگزیده شود.
کد خبر: ۶۹۰۴۰۵

به گزارش ایسنا، میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در سخنانی طرحی را پیشنهاد داد که از طریق آن اصلاحات جزئی در قانون اساسی صورت گرفته و رئیس‌جمهور آینده لبنان مستقیما از طریق مردم و طی دو دوره انتخاب شود. وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری باید مردمی باشد و هر طایفه باید نمایندگان خود را انتخاب کنند. عون تصریح کرد: ما باید قانون انتخابات پارلمانی را تصویب کنیم. در واقع رئیس‌جمهور آینده لبنان باید براساس اصول ملی و نه اصول طایفه‌ای انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: واجب است که برای حل مشکل خلأ ریاست جمهوری چاره‌ای بیندیشیم و به تصویب قانون انتخابات پارلمانی سرعت ببخشیم تا مشکلات گذشته بار دیگر تکرار نشود. عون با بیان این‌که تلاش‌هایی برای کنار گذاشتن مسیحیان از دولت لبنان صورت گرفته است، گفت: ما باید به پیمان آشتی و سازش ملی پایبند باشیم و به مسئولیت خود در این باره عمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها