منابع امنیتی از عملیات گسترده برای پاکسازی کامل تکریت از لوث تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام خبر دادند.
کد خبر: ۶۹۰۲۵۸
عملیات گسترده ارتش برای پاکسازی کامل تکریت

به گزارش پایگاه المسله، صباح الفتلاوی فرمانده عملیات سامراء اعلام کرد: نیروهای امنیتی عملیات گسترده‌ای را از صبح امروز دوشنبه برای پاکسازی شهر تکریت از لوث تروریست‌های داعش آغاز کرده‌اند.

وی افزود: نیروهای امنیتی ویژه، مبارزه با تروریسم با حمایت نیروهای زرهی و پیاده و با حمایت هوایی از سامراء به سوی تکریت برای پاکسازی کامل آن حرکت کرده‌اند.

الفتلاوی بیان کرد: صدها دستگاه و هزاران نظامی از رده های مختلف در حال پیشروی به سوی تکریت هستند و نیروهای مهندسی در حال پاکسازی جادیه دجله و شهر تکریت از مین‌ها و مواد منفجره کارگذاشته شده از سوی داعشی‌ها هستند.

این در حالی است که یک منبع نظامی وابسته به ارتش عراق به خبرگزاری آلمان گفت: عملیات ادامه دارد و تروریست‌ها راهی جز تسلیم یا کشته شدن ندارند.آنها دیگر نمی توانند در شهر باقی بمانند و ما همه آنها را تحت تعقیب قرار می دهیم.

در شمال بعقوبه نیروهای امنیتی طی عملیات شماری از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر رعد الجبوری رئیس شورای استان بابل اعلام کرد: سعد حربیه فرمانده عملیات بابل، منصور مدور معاون وی از حمله خمپاره ای در شمال این استان جان به در بردند.

فالح العیساوی معاون رئیس شورای استان الانبار نیز اعلام کرد: نبرد در مناطق غربی از زمین به هوایی کشانده شده است و نیروهای ارتش منتظر پشتیبانی هوایی برای ریشه کن کردن داعش از منطقه به طور کامل هستند.

وی افزود: مسافت میان نواحی در مناطق غربی طولانی است و به 200 کیلومتر می رسد و از همین رو حمایت هوایی برای درهم کوبیدن مراکز داعش ضروری است.

العیساوی گفت: فرماندهی عملیات الانبار به اطلاع شورای استان رسانده است که منتظر حمایت هوایی عراق و کشور دوست برای شروع عملیات آزاد سازی مناطق غربی از لوث تروریست های داعش است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها