پرسش و پاسخ

امیرمحمد هاشمی از ارومیه: چرا پلی‌استور گوگل از هوآوی وای 300 پشتیبانی نمی‌کند؟ هنگام نصب برنامه‌ها از پلی‌استور، خطای this app could not be downloaded due to an error 403 نمایش داده می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۸۸۹

این خطا به‌دلیل پشتیبانی‌نشدن دستگاه توسط گوگل نیست. متاسفانه به‌دلیل تحریم‌ها، دسترسی کاربران ایرانی به گوگل‌پلی (Google Play) با محدودیت مواجه ‌است. دسترسی به برخی برنامه‌های رایگان برای کاربران ایرانی مجاز است، اما هنگام دانلود یا به‌روزرسانی بسیاری از برنامه‌های تجاری، این خطا به‌نمایش درمی‌آید. برای رفع این مشکل می‌توان از آی‌پی‌های غیرایرانی به استفاده بدون محدودیت از گوگل‌پلی پرداخت.

مهرداد خادم دلیر از نمین: من ویندوز 8 را روی هر رایانه‌ای که نصب کردم، هنگام اتصال به اینترنت از ترافیک اینترنت استفاده می‌کند. این مشکلی است که برای خیلی از کاربران این سیستم‌عامل به‌وجود می‌آید. باتوجه به محدودیت ترافیک اینترنت اشتراکی، مجبور شدم از نصب این سیستم‌عامل منصرف شده و ویندوز اکس‌پی را دوباره نصب کنم.

برای رفع این مشکل ‌باید قابلیت به‌روزرسانی خودکار در ویندوز و فروشگاه نرم‌افزارها را غیرفعال کرد. برای این منظور مراحل زیر را می‌توان انجام داد:

1ـ به کنترل‌پانل ویندوز مراجعه کرده و روی System and Security کلیک کنید.

2 ـ در پنجره‌ جدید روی Windows Update کلیک کرده و پس از آن روی Change settings کلیک کنید.

3 ـ‌ اکنون با کلیک روی منوی کشویی و انتخاب گزینه‌
Never check for updates می‌توان به‌روزرسانی ویندوز را غیرفعال کرد.

4 ـ در ویندوز 1/8 نیز ‌باید با مراجعه به Windows Store و انتخاب Settings، روی App Updates کلیک کرده و گزینه‌ موجود در بخش Automatically update my apps را در وضعیت No قرار دهید.

محمد جمالی از تبریز: لطفا راهنمایی کنید کدام آنتی‌ویروس برای حفاظت از رایانه‌های خانگی از هر جهت مناسب است؟ سوال دوم این‌که با نصب دو سیستم‌عامل مختلف اکس‌پی و 8 روی یک رایانه و البته در دو درایو مجزا، از کارایی و سرعت رایانه کم می‌شود؟

درخصوص پرسش اول باید به موارد بسیاری از جمله قیمت، امکاناتی که شما از یک آنتی‌ویروس انتظار دارید، نحوه استفاده شما از رایانه، اینترنت و... توجه کرد. نمی‌توان آنتی‌ویروسی را در تمام شرایط بهترین به‌شمار آورد. اما با بررسی‌های مختلفی که سایت toptenreviews انجام داده است، نرم‌افزار Bitdefender Antivirus Plus رتبه‌ اول و نرم‌افزار Kaspersky Anti-Virus رتبه‌ دوم را در مقایسه‌ برترین آنتی‌ویروس‌های سال 2014 به خود اختصاص داده‌اند.

در مورد نصب دو سیستم‌عامل به‌طور همزمان نیز چنانچه فضای خالی روی هارد‌دیسک وجود داشته باشد، هیچ مشکلی برای عملکرد رایانه‌ شما به‌وجود نخواهد آمد؛ ‌زیرا رایانه‌ در هر بار راه‌اندازی، فقط با یک سیستم‌عامل بوت می‌شود و اطلاعات سیستم‌عامل دیگر مانند دیگر فایل‌های ذخیره شده روی هارد‌دیسک شما باقی می‌ماند.

رسول شکیبا از کرمان: گوشی تلفن‌همراه من گلکسی اس 4 طرح اصلی است، می‌خواهم بدانم می‌شود حافظه فلش یا دیگر اتصالات از نوع یو‌. اس‌. بی را با کابل OTG به این گوشی متصل کرد؟

برای بررسی پشتیبانی از OTG در دستگاه خود می‌توانید از نرم‌افزار USB OTG Checker کمک بگیرید. البته در بیشتر موارد گوشی‌های طرح اصلی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

Google Play: http:‌/‌‌/‌goo. gl‌/‌gtFhrC

محمد شهبال از دانشگاه تربت حیدریه: در واحد انفورماتیک دانشگاه کار دانشجویی می‌کنم. 20 سیستم را باید ویندوز 7 نصب کنم. یک سیستم را کاملا ویندوز نصب کردم و از آن یک ایمیج تهیه کردم و روی سیستم‌های دیگر ایمیج را برگرداندم. همه سیستم‌ها بدون نقص کار کردند، ‌جز سه سیستم که در جایی که لوگوی ویندوز نمایش داده می‌شود مرتبا رایانه ری‌استارت می‌شود. آیا به علت یکسان نبودن سخت‌افزار است؟ سوال دوم: برگرداندن با سیستم ایمیج باعث می‌شود همه‌ درایورها نصب بوده و نیازی به نصب درایورها نباشد. علت چیست؟

ممکن است رم دستگاه‌ها یکسان نبوده یا اجزای سخت‌افزاری‌شان متفاوت باشد و مشکل ری‌استارت‌شدن به همین دلیل رخ دهد.

در صورتی که همه رایانه‌ها از هر نظر یکسان باشد، ایمیج تهیه شده شامل تمام اطلاعات و درایورهای سخت‌افزاری است و با بازگردانی آن روی رایانه‌ها همه چیز بازگردانی می‌شود؛ زیرا شما از کل سیستم‌عامل فایل پشتیبان تهیه کرده‌اید. اما اگر اینچنین نباشد باید درایورها را برای هر سیستم به‌طور جداگانه نصب کنید.

البته نرم‌افزار Acronis True Image 2014 Premium نیز از قابلیت بازگردانی فایل پشتیبان یک سیستم‌عامل روی رایانه‌های دارای مشخصات سخت‌افزاری متفاوت پشتیبانی می‌کند.

http:‌/‌‌/‌www. acronis. com‌/‌en-us‌/‌personal‌/‌pc-backup

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها