اخبار کوتاه

بیک‌زاده: سرمان بالاست

هاشم بیک‌زاده در مراسم استقبال از تیم ملی گفت: «تمام تلاشمان را کردیم و فکر می‌کنم مردم راضی باشند. ما سرمان را بالا می‌گیریم و به این تیم افتخار می‌کنیم. تمام مردم ایران دیدند که چطور با نیجریه و آرژانتین که از بهترین‌های دنیا بودند بازی کردیم و همه ایران تلاش و غیرت بازیکنان تیم ملی را دیدند. از این‌که توانستیم مردم را خوشحال کنیم، خوشحالم و امیدوارم تیم ملی همیشه این‌طور با افتخار بازی کند.»
کد خبر: ۶۸۹۵۶۷

حمله بازیکن غنا به سرمربی

تیم ملی غنا نه‌تنها در جام‌جهانی 2014 موفق عمل نکرد، بلکه بازیکنان این تیم اخلاق را هم باختند. کوین پرینس بواتنگ، ستاره این تیم که از اردوی غنا پیش از دیدار برابر پرتغال اخراج شد، گفت: «همه می‌دانند حضور آپیا به عنوان سرمربی در راس تیم مانند یک جوک، خنده‌دار بود. او با من به ظاهر رابطه خوبی داشت، اما در بیرون از رختکن علیه من حرف می‌زد و همین کارهایش باعث شد در برزیل تیمی ضعیف داشته باشیم.»

زمان جوانگرایی در فوتبال ایتالیا

تیم ملی فوتبال ایتالیا در جام‌جهانی 2014 برزیل با سه‌امتیاز در رتبه سوم گروه D قرار گرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. والتر زنگا که سال‌ها در ترکیب آتزوری می‌درخشید بر این باور است که به دلیل مشکلات اقتصادی، ایتالیا نمی‌تواند مانند بسیاری از کشورها هزینه کند. به همین دلیل زمان آن فرا رسیده که روسای فوتبال این کشور دست به جوانگرایی بزنند. زنگا در این زمینه گفت: اگر نگاهی به بازیکنان خریده شده توسط تیم‌های ایتالیایی بیندازید خواهید دید که یا قراردادهای آنها با تیم‌های پیشین‌شان به پایان رسیده یا سن‌و سال بالایی دارند، اما اگر به خرید تیم‌هایی چون چلسی، رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن نگاهی بیندازید درمی‌یابید تفاوت‌های زیادی بین فوتبال ایتالیا و اروپا وجود دارد. به عقیده من تیم‌ها باید رو به جوانگرایی بیاورند. سرمایه اصلی تیم‌ها بازیکنان جوان آنها هستند. باید به جوان‌ها میدان بیشتری داد. ما در حال شروع فصل 2015 ـ 2014 هستیم. دیگر آن سال‌های قهرمانی ایتالیایی‌ها گذشته است.

کفاشیان: نیازمند حمایت مالی هستیم

علی کفاشیان در جمع مدیران عامل 16 باشگاه فوتبال کشور یادآور شد که لیگ فوتبال ایران توانمند است و در سطح خوبی برگزار می‌شود، اما نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که باشگاه‌های فوتبال در کشور موفق عمل نمی‌کنند. وی تاکید کرد که تمام اعضای فدراسیون فوتبال کشور در خدمت نظام و ورزش کشور هستند و سعی آنها بر این است که لیگ را جوان کنند، ولی باید اذعان کرد که باشگاه‌های کشور به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و ساختاری با مشکلاتی مواجه هستند: «پنج تا شش هزار تماشاگر ایرانی در برزیل بازی‌های تیم ملی را تماشا کردند که 2500 نفر از آنان از ایران به برزیل سفر کرده بودند و بقیه از خارج کشور برای تماشای مسابقات تیم ملی فوتبال ایران به محل برپایی مسابقات آمده بودند، این در حالی بود که تیم آرژانتین در دیدار با ایران 35 هزار تماشاگر داشت. حضور این تعداد تماشاگر به این معناست که فوتبال درآمد‌زاست. در این دوره از جام‌جهانی شاهد بودیم که فیفا سهمیه کشورها را از 250 هزار به 750 هزار دلار افزایش داد بنابراین در داخل کشور نیز باید فوتبال از حمایت جدی وزارت ورزش و جوانان برخوردار شود. فدراسیون فوتبال امسال برای تبلیغات محیطی دو برابر پول خواهد گرفت.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها