منتقدان سینمایی از مجموعه فیلم اکشن و ماجراجویانه «اسلحه مرگبار» به عنوان یکی از موفق‌ترین و بهترین محصولات دهه 80 و 90 میلادی دنیای سینما اسم می‌برند. استقبال تماشاگران سینما هم از این مجموعه فیلم خوب بوده و چهار قسمت آن در آمریکای شمالی به تنهایی 480 میلیون دلار فروش کرده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۶۰

قسمت اول فیلم سال 1987 روی پرده سینماها رفت. فیلم با هزینه تولید 15 میلیون دلاری خود، 65 میلیون دلار در آمریکا فروش کرد. شین بلیک(که این روزها یکی از فیلمسازان مطرح عالم سینماست) فیلمنامه فیلم را نوشت و ریچارد دانر آن را کارگردانی کرد.

این دو، همکاری خود را در سه قسمت بعدی این مجموعه فیلم هم ادامه دادند. مل گیبسون و دنی گلاور هم در تمام قسمت‌های آن در نقش دو افسر پلیس سرسخت و وظیفه‌شناس ظاهر شدند که راهی مقابله و مبارزه با عوامل و باندهای فساد در سطح شهر می‌شدند. در عین حال، این دو افسر پلیس با مشکلات خانوادگی هم سر و کله می‌زنند و اختلافاتی نیز بین خود دارند. دو قسمت دوم و سوم اسلحه مرگبار در سال‌های 1989 و 1992 ساخته شد. آنها فروش‌هایی 140 و 145 میلیون دلاری را در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی تجربه کردند.

این فروش بالا در حالی نصیب این فیلم‌ها شد که هزینه‌هایی 30 تا 35 میلیون دلاری صرف تولیدشان شده بود.

نمایش عمومی قسمت چهارم این اکشن ماجراجویانه در سال 1998، برگ تازه‌ای در تاریخ آن بود. تماشاگران سینما در آمریکا فقط 130 میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت کردند.

این رقم فروش نه‌تنها کمتر از رقم فروش دو قسمت دوم و سوم آن بود، بلکه کمتر از رقم هزینه‌های تولید آن هم بود. تهیه‌کنندگان فیلم که تصور می‌کردند چهارمین قسمت اسلحه مرگبار با استقبال بالای تماشاگران روبه‌‌رو خواهد شد، برای تولید آن رقم کلان 140 میلیون دلاری را خرج کردند. به این ترتیب، اسلحه مرگبار 4 یک شکست سخت تجاری را برای سازندگانش داشت و تولید قسمت‌های بعدی آن را در هاله‌ای از ابهام فروبرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها