فابیو کاپلو و روسیه نتوانستند به مرحله دوم صعود کنند

معجزه الجزایر

از آخرین گروه هشت‌گانه جام بیستم دو تیم بلژیک و الجزایر راهی مرحله حذفی شدند.
کد خبر: ۶۸۹۱۲۱

از گروه هشتم دو بازی نهایی برگزار شد و طی آن الجزایر و روسیه به تساوی یک بر یک رسیدند و کره‌جنوبی برابر بلژیک تن به شکست یک بر صفر داد. به این ترتیب، نیمه نخست دیدارهای سوم مرحله گروهی جام‌جهانی در گروه H به پایان رسید. آلکساندر کوکورین موفق شد با ضربه سر در دقیقه 6 دروازه نماینده آفریقا را باز کند تا روسیه از حریف خود جلو بیفتد. در ادامه روس‌ها چند فرصت گلزنی دیگر روی دروازه الجزایر ایجاد کردند که موقعیت‌های آنها به شکل خطرناکی به بیرون رفت تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر روسیه به پایان برسد.

بلژیک و کره‌جنوبی در دیگر دیدار این گروه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان نیمه نخست برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید. بلژیکی‌ها بازی را بهتر شروع کردند و در دقیقه 15 جدی‌ترین موقعیت گل‌شان را به دست آوردند که دریس مرتنس آن را در دو قدمی دروازه از دست داد. کسی فکرش را نمی‌کرد روسیه کاپلو جام را از دست بدهد و با برزیل خداحافظی کند، بسیاری از کارشناسان این تیم را تا حد چهار تیم برتر جهان می‌دانستند، اما روسیه کاپلو هم حذف شد.

نیمه دوم نیمه سرنوشت بود و تیم‌ها با همه توان خود برای تغییر سرنوشت جنگیدند. بلژیکی‌ها در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست ده نفره شدند. یان فرتونگن موفق شد از روی توپ برگشتی دروازه کره‌جنوبی را باز کند تا بلژیک که از سرگروهی در این گروه خیالش تقریبا راحت بود، سه امتیاز بازی آخر را نیز کسب کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه گفت: باید برابر الجزایر به پیروزی می‌رسیدیم.

دن فابیو کاپلو که پیش از بازی تیمش برابر الجزایر بر بزرگی تیم خود و برتری آن نسبت به تیم هیدینگ تاکید کرده بود، گفت: خیلی حیف شد، باید این بازی را با پیروزی به اتمام می‌رساندیم. بازیکنان من بسیار پر اشتباه ظاهر شدند و این‌گونه نبود که به دلیل برتری حریف تن به تساوی بدهیم. دروازه‌بان الجزایر بهترین بازیکن این تیم بود و به او تبریک می‌گویم. ما فرصت‌های بسیار زیادی را از دست دادیم و این فوتبال است، باید به خانه برگردیم. من عادت ندارم عذرخواهی کنم و فقط می‌گویم که شکست را می‌پذیرم، همین.

سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی گفت: خیلی سخت می‌شود به بازیکنان من نمره داد، کلکسیونی از بهترین بازی‌ها و بدترین اشتباهات فردی و تیمی.

هونگ میونگ بو، سرمربی کره‌جنوبی پس از حذف تیمش از بازی‌های جام جهانی تصریح کرد: متاسفانه بازیکنان من حتی بخش کوچکی از دستورات تاکتیکی را در زمین اجرا نکردند، آنها در مقوله تکنیک هم آن‌چیزی نبودند که در این مدت از آنها انتظار داشتم، ما توانایی شکست دادن بلژیک را داشتیم و اگر شکست خورده‌ایم فقط یک دلیل دارد: بد بازی کردن. حتی می‌توانم بگویم خوب بازی کردیم، در واقع مردانم معجونی از بازی خوب و بد را به نمایش گذاشتند و در نهایت حذف شدیم. درباره شغلم باید بگویم که عجله‌ای برای اظهار نظر ندارم و فعلا دوست دارم به کار خودم ادامه بدهم.

سرمربی بوسنیایی تیم ملی فوتبال الجزایر گفت: صعود به دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی برای من و مردانم افتخاری بزرگ است.

وحید هلیل هودزیچ، سرمربی الجزایر هم تصریح کرد: مردان من با همه وجود تلاش کردند، کسی فکرش را هم نمی‌کرد بازیکنان من تا این حد زیبا و فکورانه بازی کنند. ما برابر تیمی بازی کردیم که سرمربی آن کاپلو بود، همین برای تشریح سختی کار ما کافی است؛ تیمی که عالی دفاع می‌کند و اگر بخواهد 90 دقیقه از یک گل زده حفاظت خواهد کرد. اکنون به همه تیم‌ها اعلام می‌کنم که الجزایر از صعود به مرحله حذفی خوشحال است، اما برای شکست خوردن وارد میدان نخواهد شد و حالا دیگر به عنوان یک مدعی دل به رسیدن به جمع هشت تیم برتر دنیا خواهد بست.

سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک در نشست خبری خود گفت: از صعود به عنوان تیم اول خوشحالم و باید بگویم که شکست دادن آمریکا کار سختی نیست.

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی بلژیک گفت: به سه پیروزی تاریخی و مهم در سه بازی سخت دست پیدا کردیم، نکته بسیار مهم برای من در این بخش از تاریخ فوتبال بلژیک مغرور نشدن بازیکنان است، آنها باید بدانند که همه تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند و یک پیروزی عامل برتری هیچ تیمی نسبت به دیگران نیست. در بازی بعدی باید به مصاف آمریکا برویم و شکست دادن این تیم نباید کار سختی باشد، این یک جام جهانی دیگر محسوب می‌شود و گویا قرعه خوبی برای ما رقم خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها