نمایندگان مجلس، کلیات طرح بازنشسته کردن کسانی را که در سن بازنشستگی اند و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می کنند، تصویب کردند.
کد خبر: ۶۸۸۳۷۷
بازنشسته کردن روستاییان و عشایری که درسن بازنشستگی اند

به گزارش واحد مرکزی خبر، این طرح در قالب یک ماده واحده و 4 تبصره تدوین شده است و کمیسیون بهداشت و درمان به سبب داشتن بار مالی و نیز مغایرت با ماده 26 برنامه پنجم آن را رد کرده بود.

ولی وکلای ملت در حالی که دولت نیز در جلسه علنی با آن مخالفت کرده بود به کلیات این طرح رای مثبت دادند.

در صورت تصویب نهایی طرح یاد شده ، دولت مکلف می شود کلیه روستاییان و عشایری را که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه اجتماعی و روستاییان و عشایر به مدت 9 سال، بازنشست کرده و متناسب با آن، حقوق بازنشستگی به آنان پرداخت کند.

همچنین در یکی از تبصره های این طرح مقرر شده است در صورتی که افراد مذکور کمتر از 9 سال حق بیمه پرداخت کرده باشند می توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه سنوات به صورت یکجا و به قیمت روز بازنشسته شوند و شرط سنی برای بیمه گذاران زیر سن بازنشستگی به 50 سال تغییر می یابد.

تمدید اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمدید اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری موافقت کردند.

پیش از این، مهلت اجرای آزمایشی این قانون در 5 آبان 1392 به پایان رسید و در این باره طی چند ماه اخیر خلأ قانونی وجود داشت که کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گزارشی خواستار تمدید اجرای آزمایشی این قانون شد.

بدین ترتیب، نمایندگان با اصل ماده واحده این طرح مبنی بر تمدید یک ساله مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری، مصوبه 3 بهمن 1386 موافقت کردند.

بررسی قانون گزینش کارکنان آموزش و پرورش

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست اقای ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس آغاز به کار کرد.

بررسی طرح یک فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و ارائه گزارش کمیسیون بهداشت درباره رد طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی هستند و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می کنند دستور جلسه علنی امروز مجلس است.

همچنین بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، طرح استفساریه ماده 133 قانون مالیات‌های مستقیم و لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم از دیگر دستورهای جلسه علنی مجلس است.

اعلام وصول سؤال ملی 15 نماینده از وزیر اقتصاد

سؤال ملی 15 نفر از نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عملکرد این وزارتخانه و بانک مرکزی در حوزه بانکداری و بورس اعلام وصول شد.

همچنین لایحه عادی تصویب کنوانسیون میلاماتا درباره جیوه، لایحه عادی اصلاحات و اساسنامه کنوانسیون آیین نامه ها و فراهمایی ها یا کنفرانس ها، مجامع، جلسات، اتحادیه بین المللی مخابرات طی فراهمایی سران مختار ، لایحه عادی اجازه مشارکت دولت ایران در برنامه صندوق توسعه بین المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد همچنین لایحه عادی اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح وزارت دفاع و سازمان های تابعه وابسته از دیگر موارد اعلام وصولی جلسه علنی امروز بود.

حادثه‌ای همچون ۷ تیر برای فروریختن یک نظام کافی بود

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت شهدای هفتم تیر گفت: اگر چنین حادثه ای در هر جای دنیا اتفاق می‌افتاد برای فروریختن یک نظام کافی بود.

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد افزود: نظام جمهوری اسلامی از دست دادن این اشخاص مؤثر، خوشفکر و مبارز خود را تحمل کرد و آن را وسیله‌ای برای استحکام و اقتدار خود قرار داد.

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز، 7 تیر را یادآور حادثه‌ای خونبار و هولناک دانست و افزود: البته این حادثه شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری و بارور کرد به گونه‌ای که مردم پس از آن حادثه، با برگزاری مراسم مختلف نفرت خود را از دشمنان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند و تشییع پیکرهای آن شهدای والامقام نیز به رویارویی با استکبار و نفاق تبدیل شد و زمینه استحکام ارکان نظام جمهوری اسلامی را فراهم کرد.

وی با اشاره به شهادت مقامات بلندپایه و دلسوزترین مسئولان نظام ازجمله آیت‌الله بهشتی و 72 یار وفادار امام و انقلاب در 7 تیر 1360 در دفتر حزب جمهوری اسلامی تصریح کرد: این حادثه نشان داد که از این قبیل حوادث سهمگین نمی‌تواند در استحکام جمهوری اسلامی که به ایمان مردم تکیه کرده است خللی وارد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها