اخبار کوتاه

پیانیچ به بازی با ایران نمی‌رسد؟

مهم‌ترین خبر قبل از بازی ایران و بوسنی مصدومیت میرآلم پیانیچ بازیکن تیم رم ایتالیاست. این بازیکن در تمرین‌های آخر تیمش به شدت مصدوم شد و یخ‌درمانی کرد. مصدومیت پیانیچ طبق گفته رسانه‌های برزیلی شدید بوده و این بازیکن ممکن است به دیدار با ایران نرسد.
کد خبر: ۶۸۸۱۳۸

داور اسپانیایی، داور بازی ایران

دیدار تیم‌های ملی ایران و بوسنی و هرزگوین از دور پایانی مرحله گروهی جام‌جهانی 2014 برزیل روز چهارشنبه چهارم تیر ماه ساعت 20 و 30 دقیقه (به وقت ایران) درحالی برگزار می‌شود که قضاوت این دیدار را کارلوس ولاسکو از کشور اسپانیا برعهده خواهد داشت. همچنین هموطنانش روبرتو آلونسو فرناندز و خوان یوسته کمک‌ داورهای این بازی خواهند بود. لازم به ذکر است ولاسکو پیش از این دیدار انگلیس و اروگوئه را سوت زده است.

آلونسو: باغرور خداحافظی کردیم

ژابی آلونسو پس از برتری 3 بر صفر اسپانیا مقابل استرالیا گفت: «مسابقه خوبی بود و بهترین بازی خود را به نمایش گذاشتیم و کم اشتباه ظاهر شدیم. بازی حیثیتی بود و با غرور پیروز شدیم، اما با وجود این باید به خانه بازگردیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا این جام یک پایان بود یا شروعی دوباره گفت: در این جام موفق نبودیم و خداحافظی کردیم، فکر می‌کنم فرصت خوبی است برای شروعی دوباره. هافبک ملی‌پوش فوتبال اسپانیا و رئال‌مادرید در خصوص این‌که آیا تصمیمش برای خداحافظی جدی است یا خیر، گفت: باید فکر کنم. در حال حاضر به استراحت فکر می‌کنم.

هماهنگی برای استقبال از تیم ملی

جلسه مشترک مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به منظور هماهنگی‌های لازم برای بازگشت تیم ملی از مسابقات جام‌جهانی فوتبال در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه در خصوص چگونگی برگزاری مراسم استقبال از تیم ملی فوتبال بحث و تبادل‌نظر شد. احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش، گرشاسبی مدیرکل حوزه وزارتی، آیت‌اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال و مسئولان حراست و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

همدردی رونالدو با کودک سرطانی

حتما شما هم وقتی بازی پرتغال مقابل آمریکا را مشاهده می‌کردید، متوجه تغییراتی در مدل موی کریس رونالدو شدید. در دیدار با آمریکا، یک علامت زیگزاگ در سمت راست سر رونالدو خودنمایی می‌کرد. اما شاید دوست داشته باشید علت این امر را بدانید. هنوز خود رونالدو دلیل اصلی این کار را اعلام نکرده، اما نزدیک‌ترین احتمالات برمی‌گردد به این‌که رونالدو این کار را به خاطر اریک اورتیز کروز، پسربچه ده ماهه‌ای که به دلیل ناهنجاری مغزی روزی 30 بار دچار تشنج می‌شود، انجام داده است. در ماه مارس گذشته بود که خبر رسید رونالدو هزینه 60 هزار یورویی عمل جراحی این کودک را تقبل کرده است. گویا پس از عمل جراحی یک زخم به شکل زیگزاگ روی سر اریک پدید آمده و به همین دلیل در بازی با آمریکا ما رونالدو را با آن شکل و شمایل در زمین مشاهده کردیم. به نوعی رونالدو با این کودک ده ماهه به دلیل ایجاد این زخم زیگزاگی همدردی کرده است.

ماتا: رقیبان بهتر از اسپانیا بودند

خوان ماتا، هافبک تیم ملی فوتبال اسپانیا در پی پیروزی 3 بر صفر این تیم مقابل استرالیا در آخرین دیدار ماتادورها در گروه B جام‌جهانی 2014 گفت: ما در این بازی می‌خواستیم به فرم و شکل بهتری برسیم و همین کار را هم کردیم، هرچند این برد ما را در رقابت‌های جام‌جهانی نگه نداشت. وی افزود: تنها دلایلی که می‌توان برای حذف اسپانیا آورد فوتبالی هستند. مردم در مورد خیلی چیزها از جمله اختلاف ما با دل‌بوسکه صحبت می‌کنند، ولی من این‌طور فکر نمی‌کنم. رقبای ما در این تورنمنت بهتر از اسپانیا بودند، آنها می‌دانستند مقابل ما چگونه دفاع کنند و فوتبال همین است. ما دو بازی متوالی را باختیم و همین باعث شد خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار برویم.

هافبک منچستریونایتد تصریح کرد: از همین حالا هم صحبت در مورد ایجاد تغییرات در تیم اسپانیا می‌شود. ما به این چیزها عادت داریم، چرا که وقتی شما به برد عادت می‌کنید و یکباره این موفقیت‌ها قطع می‌شود بروز چنین اتفاقاتی کاملا طبیعی است. به هر حال همه ما سطح واقعی فوتبال خودمان را در برزیل به نمایش نگذاشتیم.

نیجریه کرش را می‌خواهد

به دنبال دو نمایش قابل قبول تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی 2014 که یکی از آنها برابر تیم ملی نیجریه بود، گروهی از رسانه‌های نیجریه‌ای ادعا کرده‌اند سران فوتبال این کشور کارلوس کرش را در صدر فهرست گزینه‌های مورد نظر خود برای هدایت تیم ملی کشورشان قرار داده‌اند. در این میان یک سایت خبری ورزشی معروف در نیجریه در این خصوص نوشته است: اگر کشی و فدراسیون فوتبال نیجریه با یکدیگر برای تمدید قرارداد فی‌مابین به توافق نرسند، کارلوس کرش، سرمربی حال حاضر تیم ملی ایران هدایت عقاب‌ها را بر عهده خواهد گرفت. در این بین گفته می‌شود استفان کشی پیش‌قراردادی به مدت دو سال با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی برای هدایت تیم ملی این کشور منعقد کرده است. این سایت علاوه بر معرفی کرش به عنوان گزینه محتمل برای جانشینی کشی، ادعا کرده سران فوتبال ساحل عاج نیز کرش را زیر نظر گرفته‌اند و قصد دارند مذاکرات با مربی پیشین منچستریونایتد را پس از ماموریتش در جام‌جهانی 2014 آغاز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها