آموزش نقاشی

سلام دوستان مهربان من، در آموزش نقاشی این هفته می‌خواهم نقاشی یک پرنده زیبا را یادتان بدهم. این پرنده حواصیل نام دارد.
کد خبر: ۶۸۷۵۶۹

حواصیل پرنده‌ای است پابلند که در آب‌های شیرین ساحلی زندگی می‌کند. حواصیل از خانواده لک‌لک‌هاست. این پرنده از جانوران کوچک روی زمین تغذیه و در آسمان آهسته و بسیار زیبا پرواز می‌کند.

نکته جالبی که وجود دارد، حواصیل‌ها هنگام پرواز گردنشان را بالا و به سوی عقب می‌گیرند. لک‌‌لک‌ها و حواصیل‌ها شباهت زیادی دارند. لک‌لک‌ها پرندگانی بلندقامت با پاهایی بلندند. حواصیل‌ها دریاچه‌ها را ترجیح می‌دهند، در حالی که بیشتر لک‌لک‌ها در میان علفزارها و بوته‌ها گشت می‌زنند، اما برخی گونه‌های حواصیل به صورت گروهی در میان درخت‌ها آشیانه می‌سازند. حواصیل در آب‌های کم‌عمق به شکار ماهی، قورباغه و حشرات می‌پردازد. این پرنده ‌هنگام شکار بی‌حرکت می‌ایستد یا قربانی‌اش را به‌ آهستگی تعقیب می‌کند.

بیشترحواصیل‌ها دسته‌جمعی زندگی می‌کنند و روی درختانی که نزدیک علفزارهای پرآب، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها یا ساحل دریا هستند، لانه می‌سازند؛ البته این پرندگان در نیزارها هم دیده شده‌اند.

بزرگ‌ترین حواصیل در ایران زندگی می‌کند. گردن و منقار نسبتا بلند و بدنی سفید دارد. منقار آن در زمستان زرد مایل به نارنجی و در تابستان سیاه است. روی سینه‌اش هم از پرهای سفید بلندی پوشیده شده است. چشم‌ها به رنگ زرد و پاها سیاه است.

بچه‌های خوب حالا طرز کشیدن این نقاشی را با هم مرور می‌کنیم. دوستان به جدول آموزش نگاه کنید. یک حواصیل چاق و چله را می‌بینید. ابتدا یک دایره برای بدن می‌کشید و بعد یک دایره کوچک برای سر و بعد یک گردن دراز و پاهای کوتاه و در آخر ریزه‌کاری‌های آن را می‌کشیم.

بچه‌های خوبم پس از تمرین یک نقاشی زیبا بکشید و رنگ کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها