رونالدو: ایران لایق پیروزی بود

اعتراف جهانی به شایستگی ایرانی

بازی ایران در مقابل آرژانتین باعث شد تا بزرگان فوتبال جهان، زبان به تحسین بازیکنان شایسته ایرانی بگشایند.
کد خبر: ۶۸۷۳۵۱

هرچند این بازی با ناداوری به نتیجه یک بر صفر به سود آ‌رژانتین منجر شد اما نتوانست از ارزش های تیم فوتبال ایران بکاهد در این راستا نگاهی به مهم‌ترین واکنش‌های جهانی به دیدار ایران و آرژانتین می‌اندازیم.

فیفا: ایران – آرژانتین ؛ هجومی‌ترین دیدار جام جهانی

سایت رسمی فیفا دیدار ایران و آرژانتین را هجومی‌ترین دیدار جام جهانی برزیل تا این لحظه از رقابت‌ها معرفی کرده است. میزان حملات این دو تیم در خلال بازی، آماری بالاتر از دیگر دیدارها داشت.

گاردین : ایران شجاعانه بازی کرد

گاردین هم بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را همانند سربازان شجاعی دانست که تا آخرین نفس می‌جنگند. ایران در مقابل آرژانتین قدرت و استعدادهای خود را نشان داد و از این حیث قابل تحسین است. آنها می‌توانستند یک مساوی بگیرند و حتی بهتر از آن به گل برسند. ایران واقعا شجاعانه بازی کرد.

ایران از اسپانیا و انگلیس بهتر است

یورو اسپرت، تیم ملی فوتبال ایران را تیمی بهتر و برتر از تیم‌های انگلیس و اسپانیا در جام جهانی معرفی کرد.

یورو اسپرت نوشت: در حالی که اسپانیا و انگلیس حذف زودهنگام از جام جهانی را تجربه کردند، تیم ایران به نمایش خوب خود در جام جهانی ادامه می‌دهد. البته این تیم در روزی که بسیار خوب بازی کرد در نهایت تسلیم ضربه لیونل مسی شد.

اسپانیا و انگلیس در دو بازی ابتدایی خود گل‌های متعددی خوردند اما تیم ایران در 180 دقیقه فقط یک گل آن هم در دقایق پایانی مسابقه دریافت کرد و از این لحاظ و دست کم از نظر دفاعی عملکرد بهتری نسبت به انگلیس و اسپانیا از خود در جام جهانی نشان داد.

دونگا: تفاوت ایران و آرژانتین «مسی» بود

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال برزیل، لیونل مسی را تفاوت ایران با آرژانتین دانست . او معتقد است آرژانتین در رویارویی با تیم های بزرگ باید پیشرفت زیادی در دیدارهای آینده داشته باشد.

دونگا گفت: لیونل مسی در دیدار برابر ایران نشان داد چه بازیکن بزرگی است و بی جهت نیست چهار سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شده است.

کاپیتان تیم ملی آرژانتین در حالی که بازی در حال پایان یافتن بود بایک ضربه زیبا و دیدنی دروازه حقیقی را بازکرد تا سه امتیاز حساس این دیدار به اندوخته آلبی سل سته اضافه شود و شاگردان سابیا جواز صعود به دور بعد را به دست آورند. کارلوس دونگا، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال برزیل لیونل مسی را تفاوت بین ایران و آرژانتین در دیدار اخیر این دو تیم دانست.

تمجید روزنامه ها و شخصیت های ورزشی و سیاسی جهان از تیم ملی ایران

ایندیپندنت: داور بسادگی خطای پنالتی برای ایران را نگرفت.

گاردین: ایران درخشید.

نیویورک تایمز: ایران شایسته پیروزی مقابل آرژانتین بود.

فیفا: آرژانتین روز سختی برابر ایران داشت.

آی. بی تایمز : جهان، فوتبال ایران را ستایش می‌کند.

آسوشیتدپرس : ایران تاوان از دست دادن موقعیت‌ها را داد. بازی دلاورانه سربازان ایران، وزیر امورخارجه آمریکا را هم به اعتراف واداشت: بازی زیبای ایران در برابر آرژانتین را تحسین می‌کنم.

اویان مک کنار، خبرنگار برگزیده ورزشی جهان در سال 2012: ماهمگی دیگر طرفدار ایرانیم.

رادیولایو آمریکا: داور بازی ایران و آرژانتین، زیر بمباران انتقاد ایرانی‌ها قرار گرفته است. پائل جانسون، معاون سردبیر گاردین انگلیس: ایران فوق‌العاده، اما بدشانس بود.

ولی نصر، مشاور پیشین اوباما و رئیس دانشکده مطالعات بین‌المللی دانشکده جان هاپکینز آمریکا: ایران می‌توانست از شر آرژانتین و یک داور بد، جان سالم به در ببرد اما نمی‌توانست از مسی مصون باشد.

کتال کلی ، ستون‌نویس ورزشی روزنامه گلوب اندمیل کانادا: در دو ساعت بازی ایران و آرژانتین همه عاشق این تیم و جادوی جام جهانی شدیم.

ملیسا اتحاد، خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی: ایران باخت اما عالی بازی کرد. گری لوئیس، نماینده سازمان ملل در ایران: ایران باورکردنی نیست. صدای بوق‌ها داره هی بلند تر می‌شه . انگار بازی‌رو برده باشیم. حس عالی بودن در تهران چه خوب می‌شد اگر کسی به بچه‌های تیم ملی درباره عکس‌العمل پرهیجان در تهران نسبت به عملکرد تاریخی شون خبر می‌داد!

سی. ان. ان : مسی در لحظه‌های پایانی قلب ایرانیان را شکست . حیف شد.

الکس توماس، مجری ورزشی شبکه سی. ان. ان : باوجود باخت ایران اما باید گفت که همچنان این کشور اعتبار و احترام زیادی برای خود به باور آورد.

چاینا دیلی: مسی آرژانتین را از تساوی در برابر ایران جسور نجات داد.

آنا کافل ، سردبیر واشنگتن پست: ممکن است آرژانتین بازی را برده باشد، اما ایرانی‌ها دل‌هایمان را ربودند. بازی ایران عالی بود.

رونالدو: شما ایرانی ها لایق پیروزی بودید

کریستانو رونالدو از طریق توییتر نمایش زیبای تیم ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین را تبریک گفت.

این مهاجم تیم ملی فوتبال پرتغال و باشگاه رئال مادرید در توییتر خود نوشت: تبریک به ایرانی‌ها ! شما واقعا باورنکردنی بازی کردید! شما لایق پیروزی بودید.

تمجید لیونل مسی از برنامه منظم شاگردان کرش

ستاره تیم ملی آرژانتین که با ضربه خود باعث شد تا این تیم به پیروزی برسد، ایران را تیمی منظم و با برنامه توصیف کرد. مسی تاکید کرد که برنامه دفاعی ایران بسیار خوب بوده است. لیونل مسی پس از دیدار تیمش برابر ایران گفت: ایران بسیار منظم بود و با برنامه بازی می‌کرد. ما کار دشواری برای عبور از بازیکنان ایران داشتیم. وی افزود: بازی بسیار مهمی را بردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها