مراسم اختتامیه اکران عمومی آخرین ساخته حاتمی‌کیا با حضور هزاران نفر از مردم برگزار شد

وداع با شکوه با «چ»

مراسم اختتامیه اکران فیلم «چ» تازه‌ترین حرف ابراهیم حاتمی‌کیا در سینما، شامگاه جمعه همزمان با سالگرد شهادت مصطفی چمران باشکوه هرچه تمام‌تر در میدان امام حسین‌(ع) تهران و با حضور هزاران نفر برگزار شد و این اثر سینمایی ارزشمند برای آخرین بار برای عموم مردم به نمایش درآمد.
کد خبر: ۶۸۶۸۳۸

به گزارش جام‌جم، در این مراسم که برخی از هنرمندان فیلم «چ» و جمع کثیری از مردم در آن حضور داشتند، از مریم کاظم‌زاده، همسر شهید اصغر وصالی، مادر شهید بهروز صبوری، بابک حمیدیان (بازیگر نقش شهید وصالی)، سعید راد (بازیگر نقش سرلشکر فلاحی)، فردین خلعتبری (آهنگساز) و تعدادی از دیگر عوامل فنی و مدیران سینماهای نمایش دهنده این اثر تجلیل شد.

مدیر پروژه «چ» در ابتدای این مراسم گفت: وقتی اکران رسمی این فیلم را در سینما آزادی شروع کردیم، اوایل بهار بود و حالا خیلی خوشحالم که اختتامیه این فیلم در میدان امام حسین(ع) و در شب شهادت دکتر مصطفی چمران برگزار می‌شود. پژمان لشکری‌پور افزود: وقتی که به حاتمی‌کیا پیشنهاد برگزاری چنین برنامه‌ای را دادیم، گفت آیا مردم برای تماشای فیلم به میدان امام حسین می‌آیند؟ که خوشبختانه مردم امشب استقبال خوبی از این برنامه داشتند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم در این مراسم ضمن اشاره به مناسبت‌های تاریخی خردادماه و بخصوص شهادت شهید چمران، به سازنده «چ» دست مریزاد گفت و افزود: مرحبا بر حاتمی کیا و همراهانش که در این پروژه بزرگ تلاش کردند و توانستند اثری گرانقدر تولید کنند.

محمدرضا جعفری‌جلوه ادامه داد: این فیلم سینمایی که طی چند ماه گذشته در پرده سینماهای کشور درخشید، چراغ راهی از حماسه مردم در سینمای ایران است.

همسر شهید اصغر وصالی هم در بخشی از مراسم گفت: از کسانی که با گذشت 34 سال از ماجرای پرالتهاب پاوه و گمنامی اصغر وصالی، از او یاد کردند تشکر می‌کنم.

مریم کاظم‌زاده بیان کرد: جا دارد از زنده‌کنندگان نام شهدا تشکر کنیم، به امید این که دیگر هنرمندان هم این راه را ادامه بدهند. درخواست ما از تمامی مسئولان فرهنگی کشور این است که هرچه زیباتر ، بهتر و فرهنگی‌تر از گذشته نام و یاد شهدا را زنده کنند.

حاتمی‌کیا آبروداری کرد

مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران هم به بیان خاطره‌ای از برادر شهیدش پرداخت و گفت: دکتر چمران فردای چنین شبی در دهلاویه به شهادت رسید. در همین ساعات در اهواز در اتاق توجیه همراه او بودیم و تا نیمه‌های شب سخنان او را گوش می‌کردیم. آخرین جمله‌ای که او ‌گفت این بود که بعد از من آبروی مرا حفظ کنید. فکر می‌کنم آقای حاتمی‌کیا و همکارانش توانستند این کار را انجام دهند.

چگوارا قطره‌ای در برابر اقیانوس چمران

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مشاور معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: تمام چیزی که از چگوارا در تاریخ و در جامعه نقل می‌شود قطره‌ای در مقابل اقیانوس چمران است، اما چه چیزی باعث شده تا تصویر چگوارا روی تیشرت‌های جوانان سراسر دنیا نقش ببندد، ولی در کشور خودمان کاری در خصوص شناخت شهید چمران انجام نشود؟ اگر امثال حاتمی‌کیا نبودند و به فکر چمران نمی‌افتادند، چمران فقط سنگ قبری در بهشت زهرا و نام یک اتوبان در تهران بود.

ابراهیم حاتمی‌کیا نویسنده و کارگردان فیلم «چ» که به دلیل حضور در سرزمین وحی در این مراسم غایب بود، به مناسبت پایان رسمی اکران فیلمش با ارسال پیامی از هنرمندان این اثر و تماشاگران قدردانی کرد. متن این یادداشت به شرح زیر است:

فیلم سینمایی «چ» محصول بیش از یک دهه دغدغه ذهنی و حاصل متراکم حدود سه سال کار مداوم هنرمندان عزیز و جوانان خلاق سینمای کشور بود که همگی می‌خواستند ادای دینی به آرمان‌خواهی نسلی از فرزندان این سرزمین کنند که چه بسا آنها را حتی از نزدیک ندیده بودند، اما قصه پایمردی‌هایشان در پشت سر ما و سایه بر زندگی امروزمان و چشم‌انداز فردای ماست و خواهد بود.

استقبال خوب مردم از سینماهای تهران، شهرستان‌ها و اظهار محبت آنها و آنچه حتی از شهرهای کوچک و دوردست و مناطق بدون سالن سینما به من رسید خستگی این سال‌ها و زحمت وافر ساخته «چ» را از تنم بیرون کرد و قطعا برای همکارانم نیز این چنین بوده است.

برگزاری این مراسم در شب سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور و مشارکت خودجوش مردم در میدان امام‌حسین (ع) که نام و مکانش مملو از خاطرات فراموش‌نشدنی برای نسل ما است، برگه ارزشمند و شیرین دیگری از صفحات ساخت و پخش فیلم «چ» برایم است. قطعا همه مخاطبان و آنهایی که در لحظات تماشای این فیلم در سینماها یا در ایام آتی از طریق نمایش خانگی یا کمی دورتر از طریق شبکه‌های تلویزیونی در حس مورد نظر با ما مشارکت خواهند داشت، به قول شهید عزیز و برادر بزرگوارم سید مرتضی آوینی همگی از عوامل و دست‌اندرکاران این فیلم محسوب می‌شوند. در پایان از همه برگزار کنندگان این مراسم و همه همکارانم تشکر می‌کنم و امیدوارم دعای خیر شهیدان چمران، فلاحی، وصالی و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس بدرقه راهمان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها