نجات 2 کوهنورد از مرگ حتمی

نجاتگران تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر در دو عملیات جداگانه در استان‌های مرکزی و تهران، دو کوهنورد مصدوم را از مرگ حتمی نجات دادند.
کد خبر: ۶۸۵۹۰۲

به گزارش مهر، نجاتگران تیم‌های امداد هوایی استان‌های مرکزی و تهران روز گذشته با انجام عملیات در ارتفاعات ویلیجیا و رودبار قصران، دو کوهنورد مصدوم را از مرگ حتمی نجات داده و آنها را با بالگرد به مراکز درمانی منتقل کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، گفت: کوهنورد دلیجانی که با سقوط از ارتفاع در یک قدمی مرگ قرار گرفته بود، توسط بالگرد هلال احمر نجات یافت.

مرتضی سلیمی افزود: در پی تماس تلفنی در عصر سه‌شنبه توسط مدیریت بحران شهرستان دلیجان مبنی بر سقوط کوهنورد دلیجانی از ارتفاعات کوه‌های ویلیجیا در ۴۵ کیلومتری شهرستان دلیجان، تیم امداد و نجات کوهستان عازم محل شدند.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست تیم امداد و نجات کوهستان با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر درخواست بالگرد کرد و بالگرد امدادی از تهران به منطقه اعزام شد و بعد از ۴۵ دقیقه جستجو و نجات، این کوهنورد پنجاه ساله دلیجانی را که از ارتفاع ۲۰ متری سقوط کرده بود مشاهده و به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای منتقل و توسط آمبولانس پایگاه به بیمارستان امام صادق (ع) دلیجان اعزام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: این کوهنورد که از ناحیه سر و کتف بشدت مصدوم شده بود، حال عمومی وی مطلوب اعلام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از بروز حادثه‌ای دیگر در ارتفاعات منطقه رودبار قصران روستای آبنیک خبر داد و گفت: نیروهای امدادی این مجموعه با استفاده از بالگرد امدادی، فرد مصدوم را از ارتفاعات صعب العبور این منطقه به محل امن منتقل کردند. غلامرضا گنج‌آبادی افزود: این حادثه شامگاه سه‌شنبه رخ داد و معلوم شد، این فرد بر اثر سقوط از بلندی دچار مصدومیت شدید شده بود.

گنج‌آبادی ادامه داد: فرد مصدوم با بالگرد به منطقه قوچک منتقل و با آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی تهران منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها