منابع آگاه پشت پرده این انتقال بزرگ را فاش کردند

مهدی رحمتی به پیکان تهران پیوست

مهم‌ترین جابه‌جایی فصل نقل و انتقالات دیروز رخ داد، جابه‌جایی ‌ای که به ذهن هواداران استقلال هم خطور نمی‌کرد، اما این مهم ر خ داد و مهدی رحمتی در عین ناباوری رسما به عضویت پیکان تهران درآمد.
کد خبر: ۶۸۵۸۹۱

کاپیتان استقلال در شرایطی دیروز پس از ساعاتی مذاکره با باشگاه پیکان به عضویت این تیم درآمد که در این رابطه ابراهیم ثنایی، سرپرست باشگاه پیکان گفت: قرارداد رحمتی نجومی نیست و همان مبلغی است که باشگاه استقلال می‌خواست به او پرداخت کند. در هر صورت ما این مبلغ را در آینده رسانه‌ای خواهیم کرد.

در حالی که باشگاه پیکان پیشتر بازیکنانی چون امیرحسین فشنگچی و سعید حلافی را به خدمت گرفته بود و هدایت این تیم نیز برعهده منصور ابراهیم زاده است، ظاهرا مذاکرات جدی با سعید دقیقی نیز انجام شده است؛ بازیکنی که مورد توجه استقلال نیز قرار دارد و باید دید استقلال در جذب این بازیکن نیز مغلوب پیکان خواهد شد یا دقیقی را مانند امید ابراهیمی (سپاهان)، میلاد فخرالدینی (تراکتورسازی)، سجاد شهباززاده (سایپا)، مگوئیان از ارمنستان، محمدرضا خرسندنیا (مس سنگون) و محسن ابراهیمی (پیکان) به خدمت خواهد گرفت.

استقلال در حالی با بازیکنان فصل قبل از جمله محمد قاضی، پژمان نوری، آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده تمدید قرارداد کرده که گفته می‌شود جدایی ساموئل، سیاوش اکبرپور، مهرداد اولادی، علیرضا نیکبخت‌واحدی، مجید غلام‌نژاد، ایمان با‌صفا، کبه، تونی کاروالیو، احمد جمشیدیان و ایمان مبعلی قطعی شده است.

پشت پرده جدایی رحمتی

اما سیدمهدی رحمتی در شرایطی از استقلال جدا شد که امیر قلعه نویی در روزهای گذشته تاکید کرده بود این بازیکن قراردادش را با استقلال تمدید خواهد کرد. به گفته منابع نزدیک به باشگاه استقلال، این اظهارات قلعه‌نویی تنها جنبه ظاهرسازی داشته و از چند وقت پیش مشخص بود رحمتی با استقلال تمدید نخواهد کرد.

این سنگربان در حالی در مصاحبه دیروز خود تمدید نکردن قراردادش با استقلال را به مسائل مالی مربوط ندانست که گفته می‌شود یکی از شروط او برای ماندن در جمع آبی‌ها افزایش 20‌درصدی قراردادش نسبت به فصل گذشته و به عبارتی دریافت مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است. از طرف دیگر زمزمه‌های بازگشت جواد نکونام به استقلال و اختلاف نظر رحمتی با این بازیکن نیز از دیگر عوامل جدایی او از جمع آبی‌ها عنوان شده است. به گفته منابع آگاه، رحمتی که در سال‌های اخیر همواره شرط و شروط منحصربه‌فردی برای پیوستن به تیم‌های مختلف داشته است ظاهرا مخالف انتخاب کریم بوستانی به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های استقلال نیز بوده و تاکید کرده بود که باید حمید بابازاده همچنان مربی دروازه‌بانان باشد؛ مربی ‌ای که دیروز به همراه رحمتی به پیکان پیوست تا سندی باشد بر این ادعا.

برخی تحلیلگران ورزشی می‌گویند رحمتی همواره در شرایطی به عضویت یک تیم در می‌آید که خبری از رقیب جدی در آن تیم نباشد؛ بنابراین وقتی در روزهای گذشته استقلال با سوشا مکانی دروازه‌بان مورد توجه پرسپولیس وارد مذاکره شد و خرسندنیا دروازه‌بان مس سنگون را به خدمت گرفت، رحمتی از این موضوع ناراحت شد. هرچند مکانی پرسپولیسی شد، اما مذاکره استقلالی‌ها با وحید طالب‌لو به‌عنوان یک رقیب جدی برای رحمتی، به مذاق کاپیتان استقلال خوش نیامد، مذاکره‌ای که به نظر می‌رسد با جدایی رحمتی جدی‌تر از قبل دنبال خواهد شد و یکی از گزینه‌های استقلال برای سنگربانی فصل بعد طالب‌لو خواهد بود. آخرین دلیلی که درباره جدایی رحمتی از استقلال عنوان می‌شود مربوط به قضایای فصل قبل و حواشی رختکن استقلال بود؛ جایی که رحمتی در پایان بازی و شکست 4 بر 2 برابر ملوان در انزلی، بشدت مقابل قلعه نویی ایستاده و او را به باد انتقاد گرفت و از همان موقع میانه دوطرف شکرآب شد، همان موقع استقلالی‌ها رحمتی را به رسانه‌ای کردن این درگیری لفظی در رختکن استقلال متهم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها