میدان جهانی فوتبال، نه رنگ می‌شناسد، نه نژاد و نه مذهب. فضا برای احترام متقابل، برابری و مبارزه با نژادپرستی به نظر کاملا آماده می‌آید.
کد خبر: ۶۸۴۸۶۲
برزیل برای ماه رمضان آماده است/ لیست بازیکنان مسلمان جام جهانی

به گزارش جام جم ورزشی، در چنین شرایطی فیفا به احترام ادیان و عقاید مختلف فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال، فضاهایی را برای عبادت ادیان مختلف در نظر می‌گیرد تا بازیکنان تیم‌های گوناگون براحتی در محل اقامت، استادیوم و حتی محل تمرین از این امکانات استفاده کنند.

جمعیت قابل توجهی از بازیکنان حاضر در جام جهانی 2014 برزیل مسلمان هستند و ماه مبارک رمضان نیز همزمان با التهاب جام جهانی نوعی همپوشانی با این رویداد به وجود آورده است.

طبق گزارش منتشرشده از سوی منابع خبری عرب‌زبان، حداقل 102 بازیکن مسلمان در مسابقات جام جهانی 2014 فوتبال در برزیل حضور دارند.

این تعداد بازیکن مسلمان در بین 736 بازیکن شرکت‌کننده در این رقابت‌ها که با حضور 32 تیم برگزار می‌شود، به ثبت رسیده‌اند.

براساس این گزارش، تیم‌های ایران، بوسنی و هرزگوین، الجزایر، کامرون، ساحل عاج، غنا، نیجریه، بلژیک، فرانسه، برزیل، آلمان و سوئیس از بازیکنان مسلمان برخوردارند. این تعداد بازیکن مسلمان از آمار رسمی حاصل شده است و شاید آمار غیررسمی تعداد بازیکنان مسلمان حاضر در جام جهانی را افزایش دهد. نکته جالب این که تعدادی از بازیکنان مشهور فوتبال پیش از این برای گرویدن به دین اسلام علاقه‌مندی نشان داده‌اند.

تیم‌های الجزایر و بوسنی و هرزگوین در صدر بیشترین بازیکنان مسلمان قرار دارند و پس از این تیم‌ها، ایران است.

ساحل عاج با 8 بازیکن، غنا با 7 بازیکن، فرانسه با 5 بازیکن و بلژیک با 4 بازیکن از تیم هایی هستند که بازیکنان مسلمان را در اردوی خود جای داده‌اند و در ترکیب تیم‌های سوئیس 3 بازیکن مسلمان، آلمان، کامرون و نیجریه هر یک دو بازیکن مسلمان و برزیل یک بازیکن مسلمان حضور دارند.

الجزایر و بوسنی و هرزگوین: بطور کامل. هر یک با 23 بازیکن مسلمان.

ایران: 22 بازیکن مسلمان و یک بازیکن مسیحی به نام آندرانیک تیموریان.

فرانسه: بکاری سانیا، مامادو(محمد) ساکو، فرانک ریبری، موسی سیسکو و کریم بنزما.

بلژیک: ناصر چادلی، موسی دیمبلی، مروان ویلانی و عدنان یانوزای.

سوئیس: ژردان شکری، حارس سفروویچ و ادمیر محمدی.

آلمان: مسعود اوزیل و سامی خدیرا.

کامرون: اورلین شیدجو و ابوبکر وینسن.

نیجریه: رامون عزیز و احمد موسی.

این تعداد بازیکن مسلمان در جام جهانی 2014 برزیل و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برای رعایت و بهره‌مندی از فرایض این ماه مشکلی نخواهند داشت و فیفا تا حد امکان در انتخاب ساعت بازی‌ها و مسیر رفت و آمد بازیکنان با این تیم‌ها همکاری داشته است. نکته مهم دیگر هتل محل اقامت تیم‌های جام جهانی است که فیفا در این مورد هم کارهای ارزشمندی انجام داده و اجازه نداده در هتل تیم‌های کشورهای اسلامی نمادهای متضاد با عقاید افراد وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها