معرفی کامل تیم‌های حاضر در جام جهانی برزیل

اسپانیا؛ قهرمان وارد می شود

جام جم ورزشی: اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی است و از بخت‌های اصلی قهرمانی در جام بیستم به شمار می‌رود، کاری که البته در برزیل و در حضور تیم‌های قدرتمند قاره آمریکای جنوبی، چندان آسان به نظر نمی‌رسد.
کد خبر: ۶۸۳۲۴۸
اسپانیا؛ قهرمان وارد می شود

اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. با مساحت ۵۰۵۹۹۲ کیلومتر مربع، اسپانیا دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپاست. جمعیت اسپانیا بر طبق سرشماری رسمی بالغ بر ۴۶٬۰۳۰٬۱۰۹ نفر است. مادرید پایتخت این کشور است. اسپانیا کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. پادشاه اسپانیا خوآن کارلوس اول و نخست‌وزیر این کشور ماریانو راخوی است. اسپانیا یک کشور توسعه‌یافته و نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد. در فوتبال اسپانیا یکی از پرافتخارترین تیم های فوتبال جهان است که البته تقریبا تمامی افتخارات این تیم از ابتدای هزاره سوم به دست آمده است. این تیم قهرمان یورو ۱۹۶۴، یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ شده است. اسپانیا پس از قهرمانی در یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲، تبدیل به تنها تیم اروپایی شده است که قهرمان پی در پی سه جام بین‌المللی شده است. در ژوئیه ۲۰۰۸، اسپانیا برای اولین بار در رده بندی فیفا به صدر جدول صعود کرد. اسپانیا بین نوامبر ۲۰۰۶ و ژوئن ۲۰۰۹، ۳۵ بازی را نباخت. اسپانیا در جام جهانی در گروه B با تیم های هلند، شیلی و استرالیا همگروه است و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می شود.

ستاره: در میان ستارگان بیشمار اسپانیا شاید انتخاب یکی از میان بقیه دشوار باشد اما ایکر کاسیاس کاپیتان درون چارچوب اسپانیا بی تردید نقشی کلیدی دارد. کاپیتانی که با لجبازی بیمارگونه ژوزه مورینیو دو فصلی هست که به نیمکت سنجاق شده اما در معدود بازی هایی که در جام حذفی و لیگ قهرمانان در ترکیب رئال مادرید به میدان رفته، خوش درخشیده و از ارکان موفقیت تیمش در این دو تجام بوده. کاسیاس در هت تریک قهرمانی اسپانیا در دهه اخیر مرد اول بوده. مردی که سه جام قبلی را در قامت کاپیتان بالای سر برده و امیداور است در برزیل جام چهارم را بالای سر ببرد تا پوکر قهرمانی کامل شود.

نیمکت: ویسنته دل بوسکه عمو سیبیلوی بلانکوها بی تردید موفقترین مربی تاریخ اسپانیاست. مردی که دو قهرمانی از سه قهرزمانی اخیر اسپانیا با رهبری او رقم خورده. یک مربی خونسرد و آرام که هرگز شلوغ کاری ها و رفتارهای امثال مورینیو را ندارد و به هیچ وجه اهل پروپاگاندا نیست. اما پشت چهره آرام و متین او غوغایی برپاست. قهرمانی در برزیل می تواند دل بوسکه را کنار بزرگترین مربیان تاریخ جهان قرار دهد و او را جاودانه کند.

نحوه صعود: تیم اول گروه I اروپا؛ با 6 برد، 2 تساوی و بدون باخت و 20 امتیاز به عنوان تیم اول گروه I اروپا به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 14 دوره/ بهترین عملکرد: قهرمان (2010)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: ایکر کاسیاس (رئال مادرید)، پپ رینا (ناپولی)، دیوید دخه‌آ (منچستریونایتد)
مدافعان: سزار آزپیلیکوئتا (چلسی)، ژرار پیکه (بارسلونا)،‌ سرخیو راموس (رئال مادرید)،‌ جوردی آلبا (بارسلونا)، آلبرتو مورنو (سویا)،‌ خاوی مارتینز (بایرن مونیخ)،‌ رائول آلبیول (ناپولی)،‌ خوان فران (اتلتیکومادرید)،‌ دنیل کارواخال (رئال مادرید)
هافبک ها: سرخیو بوسکتس (بارسلونا)،‌ ژابی آلونسو (رئال مادرید)، کوکه (اتلتیکومادرید)،‌ ژاوی هرناندز (بارسلونا)، پدرو رودریگس (بارسلونا)،‌ خسوس ناواس (منچسترسیتی)،‌ دیوید سیلوا (منچسترسیتی)، سسک فابرگاس (بارسلونا)،‌ خوان ماتا (منچستریونایتد)،‌ سانتی کازورلا (آرسنال)، آندرس اینیستا (بارسلونا)
مهاجمان: دیگو کاستا (اتلتیکومادرید)، ‌داوید ویا (اتلتیکومادرید)، ‌فرناندو تورس (چلسی)،‌ آلوارو نگردو (منچسترسیتی)،‌ فرناندو یورنته (یوونتوس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها