وقتی صحبت از ورزش کردن به میان می‌آید، خیلی‌ها بهانه کمبود وقت و نداشتن شرایط و امکانات را می‌گیرند! اما واقعیت این است که با کمترین هزینه و امکانات هم می‌توان ورزش کرد.
کد خبر: ۶۸۲۲۸۸

برنامه «فصل نو» که روزهای سه‌شنبه ساعت 10تا11 از رادیو تهران پخش می‌شود، کاری از گروه ورزش و سلامت است که با هدف ترویج و توسعه ورزش همگانی و با هدف ایجاد نشاط و تندرستی برای همه اقشار جامعه و بویژه سالمندان تهیه می‌شود. از ویژگی‌های این برنامه اجرای میدانی آن در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر است که با حضور هنرمندانی همچون تورج نصر و بیژن علی‌محمدی از دوبلورهای معروف کشورمان و دیگر هنرمندان با بخش‌های طنز نمایشی همراه ورزشکاران و ورزش‌دوستان است.

این برنامه تندرستی، نشاط، سلامت و امید به زندگی را نوید می‌دهد و تلاش می‌کند با تولید و پخش بخش‌های متنوع، سهمی در ایجاد نشاط و تحقق امید به زندگی و سلامت در میان شهروندان داشته باشد.

این برنامه به تغذیه سالمندان، ورزش و روش‌های سالم زیستن و مجموعه‌ای از عواملی که در حفظ و ارتقای سلامت دخیل است، می‌پردازد. یکی از برگ‌های برنده این برنامه، بهره بردن از حضور هنرمندان طناز همچون تورج نصر و بیژن علی‌محمدی است. نصر متولد سال 1325 است و صداپیشگی شخصیت‌هایی چون شیپورچی در کارتون «پسر شجاع»، شوتن در «ای‌کیو سان»، تاتسو نوری در «سال‌های دور از خانه» و برادر هانیکو در «داستان زندگی» را بر عهده داشته است.

بیژن علی‌محمدی نیز در آثاری همچون سریال «پدرخوانده» به جای سران رژیم گذشته صحبت کرده است. این هنرمندان در قالب طنز نمایشی شنونده‌ها را به انجام ورزش بویژه ورزش همگانی تشویق می‌کنند و در گفت‌وگو با سالمندان فضای شادی را به برنامه می‌بخشند.

مجید احتشام‌زاده، کارشناس ورزشی برنامه نیز در فواصل مختلف با ورزشکاران بویژه سالمندان در پارک گفت‌وگو می‌کند و از آنها درباره ورزش‌هایی که انجام می‌دهند، رژیم‌های غذایی، زمان‌هایی که در پارک حضور دارند و... می‌پرسد. نیکنام جبرائیلی‌پور، از تهیه‌کننده‌های قدیمی رادیو و تلویزیون با انتخاب آهنگ‌های شاد، شنوندگان را به‌وجد می‌آورد تا هر جایی که هستند، ورزش کنند. فاطمه نصرآبادی نیز از گویندگان قدیمی رادیو تهران است که با صدای پرانرژی و شادش این برنامه را شنیدنی‌تر کرده است.

فاطمه عودباشی/ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها