آلکساندر بورودای نخست وزیر دولت خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین از مرگ 100 نفر از شبه نظامیان و شهروندان دونتسک در حمله نیروهای ارتش این کشور بحران زده اروپای شرقی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۰۷۲
100 کشته در شرق اوکراین؛ افراطیون در نقش ارتش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری روسی ایتارتاس، الکسی دمیتراشکوفسکی سخنگوی ارتش اوکراین نیز از ادامه عملیات ارتش در مناطق جنوب و شرق اوکراین خبر داد و گفت: عملیات تا کشته شدن نیروهای موسوم به جمهوری ملی دونتسک یا تسلیم این منطقه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در درگیری ها، حداقل، 200 نفر از نیروهای دفاع ملی دونتسک کشته شده اند.

ارتش اوکراین روز گذشته از بالگرد و جنگنده های بمب افکن در درگیری های فرودگاه این شهر و اطراف آن استفاده کرد.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، آلکساندر بورودای نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک روز سه شنبه در یک نشست خبری در این شهر گفت: در جریان زدوخوردهای مسلحانه با نیروهای اوکراینی در دونتسک روز گذشته بیش از 50 نیروی مدافع شهر (شبه نظامیان) کشته شدند.

وی افزود: نیروهای اوکراینی در درگیریهای منطقه فرودگاه دونتسک از زمین و هوا به مواضع شبه نظامیان حمله کردند.

بورودای گفت: بر اثر این حملات، شبه نظامیان به سوی مواضع داخل شهر عقب نشینی کرده و در ساختمان های استانداری، سازمان امنیت و چند ساختمان دولتی دیگر موضع گرفتند.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از تلفات شبه نظامیان در حمله هوایی نیروهای گارد ملی اوکراین به دو کامیون حامل شبه نظامیان مجروح رخ داد که 15 نفر کشته و شماری هم مجروح شدند.

نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک گفت: حدود 50 نفر از غیرنظامیان هم بر اثر بمباران مناطق مسکونی دونتسک توسط نیروهای اوکراینی جان باخته اند.

وی تلفات نیروهای اوکراینی را هم قابل توجه خواند و در عین حال از آمار مشخص در این مورد خودداری کرد.

به گفته بورودای در حال حاضر نیروهای اوکراینی فقط فرودگاه دونتسک را تحت کنترل دارند و کنترل بقیه نقاط شهر از جمله مبادی ورودی و خروجی شهر در دست شبه نظامیان است.

کشتار زخمی ها

در همین ارتباط و به گزارش شبکه خبری روسی راشاتودی، بافیل گوباریف «استاندار ملی» جمهوری خودخوانده دونتسک در صفحه توییتر خود نوشت که ارتش اوکراین به یک کامیون حامل زخمی های شبه نظامیان جدایی طلب حمله کرده و با موشک های ضد تانک آن را منهدم کردند که در این حمله 35 زخمی کشته شدند.

وی از وضعیت وخیم غیرنظامیان دونتسکی در جریان حمله ارتش اوکراین و کشته شدن «هر کس در خیابان راه برود» با استفاده از «شلیک مستقیم توپخانه ای» خبر داد.

تندروها، نقش ارتش را برعهده گرفته اند

از اسلاویانسک نیز خبر می رسد که تندروهای وابسته به دولت اوکراین، جای نظامیان ارتش را گرفته اند و به نیابت از آنان در حال سرکوب مردم هستند.

ایگور استریلکوف فرمانده نیروهای شبه نظامی جدایی طلب موسوم به «کمیته های دفاع مردمی» با اعلام این خبر گفت: تندروها، جای نظامیان را گرفته اند و همه مردم محلی را دشمن خود تلقی می کنند.

وی افزود: 90 درصد عناصر کمیته های دفاع ملی را مردم محلی تشکیل می دهند و در حال مقابله با نیروهای ارتش اوکراین و گروه های مسلح تندروی وابسته به دولت اوکراین هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها