40 کشته در درگیری‌های دونتسک

پس از حمله روز دوشنبه نیروی هوایی اوکراین به فرودگاه شهر دونتسک در شرق این کشور، منابع خبری از آمار بالای کشته‌شدگان این درگیری‌ها خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۸۰۵۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، شهردار دونتسک روز گذشته اعلام کرد 40 نفر در درگیری‌ها بین نیروهای دولتی اوکراین و شورشیان حامی روسیه در این شهر واقع در شرق اوکراین کشته شده‌اند. الکساندر لوکیانچنکو، شهردار دونتسک در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد اجساد 38 نفر از افرادی که در درگیری‌ها در اطراف فرودگاه این شهر دست داشته‌اند، شمارش شده است. وی با اعلام این‌که مشخص نیست چه تعداد از قربانیان از شورشیان بوده‌اند، افزود: دو غیرنظامی نیز در این درگیری‌ها جان باخته‌اند. از سوی دیگر دیما گائو، یکی از جنگجویان جدایی‌طلب در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: «ما 29 یا 30 کشته داشته‌ایم، ولی این هنوز رقم نهایی نیست.»

شدت درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین طی چند روز گذشته به حدی بوده مقامات مسکو خواستار پایان یافتن هرچه سریع‌تر این درگیری‌ها شده‌اند. در همین اساس، سرگئی ناریشکین، رئیس دومای روسیه ضمن بیان این خواسته گفت: بدون شک توقف خشونت‌ها و عملیات سرکوبگرانه، مساله کلیدی برای دولت جدید اوکراین است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته در اظهارنظری خواستار توقف این درگیری‌ها شد.

این درگیری‌ها در حالی است که اوکراین بتازگی رئیس‌جمهور جدید خود را انتخاب کرده است. بنا به اعلام کمیسیون مستقل انتخابات، پس از شمارش نزدیک به 94درصد آرا، پترو پوروشنکو، سرمایه‌دار چهل و هشت ساله اوکراین توانست نزدیک به 54 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. مهم‌ترین رقیب او، یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر پیشین اوکراین بود که توانست نزدیک به 13 درصد آرا را کسب کند. پوروشنکو از جمله سیاستمدارانی است که از یک‌سو بر ادامه رابطه با مسکو تاکید دارد و از سوی دیگر، اهمیت زیادی به اتحادیه اروپا می‌دهد. تحلیلگران می‌گویند با انتخاب او، ممکن است تنش‌های چند ماه گذشته در اوکراین تا حدودی رو به آرامش برود. البته او در اولین اظهارنظر خود پس از اعلام نتایج گفت هرگز با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کند. وی همچنین عنوان کرد عملیات نظامی سرسختانه در شرق این کشور می‌تواند شورش جدایی‌طلبان را ظرف چند ساعت سرکوب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها