تهران، خراسان رضوی و خوزستان، صاحبان بیشترین ولادت ها

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: از اول فروردین 93 تا پایان اردیبهشت تعداد 235 هزارو و 687 واقعه ولادت در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده که بیشترین ولادت ها مربوط به استان هی تهران، خراسان رضوی و خوزستان بوده است .
کد خبر: ۶۷۷۲۹۰
تهران، خراسان رضوی و خوزستان، صاحبان بیشترین ولادت ها

علی‌اکبر محزون، مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت و احوال کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام جدیدترین آمار ولادت در دو ماهه نخست سال اظهارداشت: تعداد 235 هزار و 687 واقعه ولادت در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده است که از این تعداد 181 هزار و 523 واقعه ولادت مربوط به جامعه شهری و تعداد 54 هزارو 164 واقعه مربوط به جامعه روستایی کشور می‌باشد.

وی همچنین بیشترین ولادت‌ها را در بین پسران دانست و افزود: پسران تعداد 121 هزارو 288 واقعه ولادت را به خود اختصاص دادند و همچنین 114 هزارو 399 واقعه ولادت مربوط به دختران است که در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت گردیده است.

علی اکبر محزون با اشاره به سه استانی که بیشترین موالید را داشته اند ، خاطر نشان کرد: استان تهران با سی هزارو 64 واقعه و استان خراسان رضوی با 23 هزارو 518 مورد و نیز استان خوزستان با 16 هزارو 866 واقعه دارای بیشترین ولادت در سطح کشور بودند.

وی تصریح کرد: کم ترین ولادت‌ها مربوط به استان ایلام با 1 هزارو 623 واقعه و نیز استان سمنان با یک هزارو 638 واقعه و همچنین استان کهگلویه ‌و بویر‌احمد با دو هزارو 298 واقعه می باشند که در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده‌اند. ( باشگاه خبرنگاران جوان )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها