وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

۲ میلیون شغل در کشور بدون داوطلب است

با بخشنامه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی :

موانع بیمه ای فرزند سوم به بعد برطرف می شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از فراهم شدن تسهیلات لازم برای رفع موانع بیمه ای فرزند سوم به بعد بیمه شدگان تامین اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۰۹۰

موانع بیمه ای فرزند سوم به بعد برطرف می شود

علی ربیعی با صدور بخشنامه ای سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد تا برای تحقق سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری هزینه ازدواج بیمه شدگان را نیز فراهم کند.

وی در این بخشنامه همچنین معاونت روابط کار این وزارتخانه را موظف کرد تا در محیط های کار شرایط لازم را برای فعالیت مجدد مادران باردار فراهم کند. در این بخشنامه تاکید شده است هیئت های تشخیص و حل اختلاف موظف هستند در چارچوب مقررات قانون کار اجازه اخراج پس از بازگشت از زایمان را ندهند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از سازمانهای بیمه سلامت و تامین اجتماعی خواسته است علاوه بر ارائه پوشش موثر بیمه ای داروهای ناباروری، ابعاد دیگر در این زمینه را مورد توجه قرار داده و امکانات خود را برای حل مشکلات زوج های نابارور فراهم کنند.

در این بخشنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مکلف شده است در کنار آموزشهای مهارتی برای افراد شاغل و جویندگان کار نسبت به ارائه آموزش های منظم و مستمر در جهت ایجاد تعادل در رابطه بین شغل و کیفیت زندگی طراحی های لازم را از طریق تدوین استانداردهای آموزشی به عمل آورد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگری از بخشنامه صادرشده از سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان خواسته است قوت بخشی به نظام بیمه ای و اعتباربخشی بیشتر به دفترچه ها را با جدیت پیگیری و برنامه ریزی نمایند. ربیعی سازمان بهزیستی کشور را نیز موظف به تقویت نظام ارائه مشاوره بر مبنای فرهنگ و ارزشهای اسلامی ایرانی کرده است.

در این بخشنامه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید موضوع برنامه ریزی مناسب برای ترویج فرهنگ کار همراه با سبک مصرف کالاهای ایرانی را با رویکرد توسعه اشتغال پیگیری نماید. همچنین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال برای تقویت نام و نشان تجاری کالاهای ایرانی موانع رشد کارآفرینان در این زمینه را برطرف نماید.

ربیعی در این بخشنامه اجرای طرح امنیت غذایی را با هدف گذاری برای خانواده های کم توان مورد اهتمام قرار داده است. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خواسته است ضمن اهتمام به تکریم هر چه بیشتر سالمندان و بازنشستگان، برنامه ریزی های لازم را برای توسعه امور درمانی و کاهش هزینه های درمان، سهولت و عدالت در دسترس و همچنین امور رفاهی با روش های گوناگون از جمله توسعه خانه های امید در شهرها را پیگیری نماید.

بر اساس این بخشنامه معاونت رفاه اجتماعی باید با فعال کردن شورای ساماندهی کودکان در معرض آسیب و شورای سالمندان و جهت دهی این شوراها با سیاست های ابلاغی جمعیت و نیز در جهت اجرایی شدن مصوبات شوراهای مذکور تلاش لازم را معمول دارند. معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و سازمان آموزش فنی و حرفه ای همچنین باید بر اساس یک نیازسنجی نوین و با توجه به تغییرات فن آوری در عرصه نیروی کار و تغییرات فرهنگی، اقدام لازم برای آموزش های تخصصی متناسب با نیازهای جامعه و استعدادها و علایق آنان در جهت ایجاد اشتغال موثر و مولد را فراهم نماید.

در این بخشنامه سازمان بیمه عشایر و روستاییان مکلف شده است موانع موجود را برای گسترش بیمه روستاییان و عشایر بررسی نموده و همچنین سازمان بیمه سلامت در جهت ارتقاء بیمه همگانی سلامت ایرانیان تقویت سرانه بیمه روستاییان و عشایر را مد نظر قرار دهد. سازمان تامین اجتماعی نیز موظف است تمهیدات لازم را برای بیمه اجتماعی هموطنان خارج از کشور فراهم کند و از طریق تشکیل دفتر بیمه ایرانیان خارج از کشور زمینه امنیت روانی و تأمین اجتماعی آنان جهت بازگشت به ایران و برنامه ریزی لازم را انجام دهد.( واحد مرکزی خبر)

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها