فرداشب ،فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و آتلتیکومادرید

لیسبون، قلب فوتبال دنیا

فردا شب قلب فوتبال دنیا در لیسبون پایتخت پرتغال می تپد.
کد خبر: ۶۷۶۵۵۶
لیسبون، قلب فوتبال دنیا

سایت جام جم ورزشی - برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا قرار است دو تیم همشهری رئال مادرید و آتلتیکو مادرید از ساعت 23:15 دقیقه فرداشب به وقت تهران در ورزشگاه دالوژ شهر لیسبون مقابل یکدیگر قرار بگیرند. آتلتیکو مادرید به دنبال فتح نخستین جام خود در رقابت های لیگ قهرمانان است اما از آن سو تیم سلطنتی پایتخت مادرید یعنی رئال در پی آن است که دهمین قهرمانی خود یا همان "لادسیما" ی معروف را در این رقابت ها جشن بگیرد.

غیبت ستاره ها

رئال مادرید و آتلتیکومادرید در حالی به مصاف یکدیگر می روند که برخی از بازیکنان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. آتلتیکومادرید در هفته پایانی لالیگا با تساوی مقابل بارسلونا قهرمان این فصل شد اما دیه گو کاستا مهاجم ملی پوش خود را به دلیل مصدومیت از دست داد. کاستا با کمک یک پزشک زن صرب سعی کرد خود را به هر شکل ممکن به این دیدار حساس برساند اما در نهایت اعلام شد که کوچک ترین احتمالی برای بازی کردن وی در دیدار پایانی وجود ندارد تا بدین ترتیب قهرمان این فصل لالیگا مهم ترین و گلزن ترین بازیکن خود را در فینال لیسبون در اختیار نداشته باشد. از سوی دیگر رئال مادرید نیز په په مدافع پرتغالی خود و همچنین کریم بنزمای فرانسوی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت هر چند که از لیسبون خبر می رسد تلاش ها برای رساندن این دو به دیدار فینال ادامه دارد. البته بازی کردن په په و بنزما در مقابل آتلتیکومادرید بعید به نظر می رسد. از سویی دیگر رئالی ها بسیار خوش شانس هستند که کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی خود را در اختیار دارند. همانطور که آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال مادرید از هفته پیش اعلام کرده بود مرد سال فوتبال جهان در سال 2013 قطعا به دیدار فینال می رسد.

آنچلوتی: سرسختانه برای قهرمانی می جنگیم

این برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که دو تیم همشهری رئال مادرید و آتلتیکومادرید در فینال این رقابت ها به مصاف یکدیگر می روند و از اینرو اهمیت و حساسیت این فینال تمام اسپانیایی بسیار بالاتر رفته است.

کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال مادرید درباره فینال امشب گفت: رئال مادرید امشب تنها یک هدف دارد. لادسیما(دهمین قهرمانی رئال در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا) هدفی است که سخت به دنبال آن هستیم. برای این قهرمانی همه چیز در اختیار داریم. ما آماده هستیم و می خواهیم آن تیمی که جام قهرمانی را با خود از لیسبون به مادرید می برد رئال باشد. وی افزود: مهم ترین و خوشحال کننده ترین اتفاق دیدار امشب بازی کردن کریستیانو رونالدو است. اطمینان داشتم او به این دیدار مهم می رسد. او بازیکن متفاوتی است و می تواند سرنوشت ساز باشد. کریس برای بازی های بزرگ آفریده شده است.

آنچلوتی در ادامه گفت: اکنون به مراحل قبلی لیگ قهرمانان فکر می کنم. به غیر از آتلتیکو که رقیب ماست چلسی و یا حتی پاری سن ژرمن هم می توانستند به فینال برسند. اما وقتی خوب فکر می کنم متوجه می شوم که هیچ تیمی به اندازه آتلتیکومادرید نمی توانست حریف سرسختی برای ما باشد. ما در حالی در فینال با آتلتیکومادرید مواجه می شویم که این تیم در اوج قرار دارد و در تمام سال های گذشته به اندازه اکنون آماده و قدرتمند نبوده است. با وجود قدرت آتلتیکو باید بگویم رئال سرسختانه برای قهرمانی می جنگد و هر آنچه که لازم است انجام می دهد.

سیمئونه: آتلتیکو فقط قهرمانی می خواهد

همچنین دیه گو سیمئونه سرمربی آتلتیکومادرید گفت: آتلتیکومادرید به دنبال چیزی است که هرگز در تاریخ این باشگاه سابقه نداشته. ما قهرمان لالیگا شدیم و حالا فقط به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا فکر می کنیم. وی افزود: آتلتیکومادرید در این فصل به همان اندازه که روزهای خوبی را پشت سر گذاشت به همان اندازه در سختی و فشار قرار گرفت. ما روزهایی را پشت سر گذاشتیم که فقط در چند کلمه می توانم آن را خلاصه کنم: سختی، مشقت و زحمت. آتلتیکومادرید همه این ها را پشت سر گذاشت که به کجا برسد؟ نه ، ما به هیچ عنوان به شکست در فینال فکر نمی کنیم. آتلتیکو همه این مراحل را پشت سر گذاشت تا به قهرمانی لیگ قهرمانان برسد. ما لالیگا را فتح کردیم و حال به دنبال یک جام دیگر هستیم. وی افزود: رئال مادرید خطرناک ترین حریف ما می توانست باشد. البته باید بگویم رئال یا هر تیم دیگری در فینال لیسبون فرق نمی کند. ما فقط به دنبال قهرمانی هستیم.

چهارمین دیدار اروپایی همشهری ها

در لیگ قهرمانان اروپا رئال و آتلتیکومادرید سه بار برابر هم به میدان رفته اند که 2 برد سهم تیم رئال مادرید بوده و یک بار نیز آتلتیکو مادرید به پیروزی رسیده است.

فینال لیگ قهرمانان اروپا

رئال‌مادرید - آتلتیکو مادرید(ساعت 23:15)

داور: بیورن کویپرس

ورزشگاه: دالوژ شهر لیسبون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها