بزن در رو

وزیر اهل عمل

وای که چقدر خوب است، مسئولان عزیز مملکتی، حداقل در حوزه علم و تخصص خودشان، علاوه بر شرح و طرح مباحث نظری و تئوریک، اهل عمل هم باشند. مگر نه که جناب سعدی علیه الرحمه ـ آن هم با خطاب قرار دادن خودش که کار سختی است ـ فرمود: «به عمل کار برآید، به سخندانی [یا بفرما سخنرانی] نیست»؟...
کد خبر: ۶۷۵۹۰۰

خبر وارده: «وزیربهداشت، چشم جمشیدمشایخی را عمل کرد.»ــ به نقل از جراید

این خبر چشمگیر، جدا از نگاه اهل طنزی مثل ما که خودش بحث دیگری است و بماند برای بعد؛ برای مردم مهربان ما قابل توجه است؛ چون بسیار به هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، یعنی جناب آقای مشایخی، علاقه‌مندند و صحت و سلامت کامل ایشان را خواستارند. این میان البته، خبر فوق برای اهل فرهنگ و هنر، جالب‌تر و جذاب‌تر است. چرا که باوجود چنین وزیری که خود متخصص چشم‌پزشکی است و فوق تخصص جراحی قرنیه دارد؛ حداقل می‌تواند خیالشان از بابت چشم و مشکلات چشمی شان راحت و آسوده باشد. حالا سایر اعضا و جوارح را هم خدا بزرگ است.

حالا شما فرض بفرمایید یکی از مسئولان و مدیران، رشته تخصصی و تحصیلی‌اش ترافیک بوده باشد؛ آن وقت در همان حوزه و حیطه تخصصی خودش اگر مرد عمل باشد، می‌تواند توانایی‌اش را نشان ملت دهد و گره کور ترافیک را باز کند. اینها را به‌عنوان مثال عرض می‌کنیم. غرض خاصی در کار نیست.

بسته پیشنهادی: نظر به خوشایند بودن خبر معالجه و عمل چشم موفقیت‌آمیز یکی از هنرمندان مطرح کشور توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ و با عنایت به نیاز جماعت اهل هنر به تخصص‌های دیگر پزشکی، به نظر ما و دیگر بزرگان و عقلای قوم، بد نیست هرچند وقت یک بار، از یکی از متخصصان رشته‌های پزشکی در سمت وزارت بهداشت، استفاده شود:

1ـ متخصص انواع دیسک: به خاطر تحمل زیاد فشارهای گوناگون از سوی هنرمندان، معمولا بعد از مدتی، فزرت کمر و دیسک کمر و شاه فنر و دیگر متعلقات آن، قمصور می‌شود. اگر وزیر بهداشت، در زمینه جراحی دیسک کمرتخصص داشته باشد، هنرمندان عزیز یک کمری راست می‌کنند که مپرس!

2ـ متخصص مغز و اعصاب: این یکی از جمله مهم‌ترین حوزه‌های درمانی است که بخش عظیمی از هنرمندان مملکت، از میانسالی به بعد و تا لحظاتی قبل از فوتی جانگداز، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. کمتر هنرمندی را می‌توانید پیدا کنید که لااقل روزی یک قرص اعصاب نیندازد بالا!... تشتت همین مطالب هم به خاطر این است که نگارنده، قرصش را نخورده است.

3ـ متخصص گوش و حلق و بینی: از آنجا که بعضی از هنرمندان ما نیاز به تغییر بخشی از جهان بینی هنری خود دارند؛ یا از بس داد کشیده‌اند که به مسائل هنری ما از قبیل تئاتر و موسیقی و... برسید، که دچار دهن درد شده یا گلوشان پاره شده است؛ از این رو خیلی خوب خواهد بود اگر زمانی نیز تخصص وزیربهداشت مملکت، همین موارد یاد شده باشد.

4ـ تخصص‌های «و...»: در مورد سایر تخصص‌های لازم برای هنرمندان نیز خود شما می‌توانید فکر و خیال کنید. بیشتر از این جایز نیست جلو برویم؛ چون جا نیست. تا همین جای مطلب هم از بس که چشم به رایانه دوختم، دارم دچار تاری چشم می‌شوم. باز خوب شد رایانک لمسی (تبلت سابق!) نبود. فلذا قبل از آن که نیازم بیفتد مزاحم وزیرمحترم بهداشت شوم، خودم از چشم خودم مواظبت به عمل می‌آورم. این هم نوعی دیگر از عمل است. تازه، کمی هم چشمم می‌ترسد. آمدیم وسط عمل چشم ما،از کم شانسی حادی که داریم، یک کار مهم مملکتی برای جناب وزیر پیش آمد و احظار شد؛ حالا بیا درستش کن!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها