خودروی اندرویدی

تورفتگی‌ها و برآمدگی‌های قوس‌دار بدنه یک خودروی اسپرت که با رنگ براق پوشیده شده چنان درخششی دارد که در پس مهندسی پیچیده خود حس سرعت را در کنار سادگی به بیننده القا می‌کند و در نظر اول هوش را از سر وی فراری می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۵۳۶۴

حال تصور کنید اگر شگفتی‌های دنیای آی.تی با این سوپر ماشین‌های خلاقانه پیوند پیدا کند، چه خواهد شد! تحقق این پیوند می‌تواند اتفاق خوشایندی باشد که چهار چرخ‌های پیشرفته را جذاب‌تر از گذشته می‌کند و شاید روزی شاهد مسابقه‌ای باشیم که برنامه‌نویس‌ها طی آن برای عرضه بهترین برنامک خود روی خودروی اسپرت با یکدیگر رقابت کنند!

گرچه این حوزه هنوز جای کار زیادی دارد و تا به حال کمتر شاهد رخنه عناصر آی.تی به دل خودروها بوده‌ایم، ولی مک‌لارن یکی از خودروسازهایی است که دست به اقدامی ستودنی زده است. خودروی مک‌لارن مدلS650 یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز از خانواده خودروهای کلاس پرسرعت آن است که بیش از همه داشبورد آن برای علاقه‌مندان به فناوری هیجان‌انگیز است. این خودروساز بریتانیایی در قلب داشبورد این اتومبیل از یک نمایشگر استفاده کرده که همچون بسیاری از خودروها امکاناتی را در اختیار راننده قرار می‌دهد، اما نکته مهم درباره آن این است که پلتفرم مدیریت آن بر پایه سیستم عامل اندروید ساخته شده است. حضور اندروید در هسته این سیستم مدیریتی به نحوی است که در میان منوهای نمایشگر 650 S برنامک نقشه گوگل (Google Maps، TuneIn Radio)‌ و مرورگر کروم گوگل به چشم می‌خورد.

با اتصال خودرو به اینترنت می‌توان همچون تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در میان نقشه‌های گوگل گشت و گذار کرد و ناوبری خودرو را نیز به دست آن سپرد. به کمک مرورگر کروم نصب شده که تفاوتی آنچنانی با نسخه موبایلی خود ندارد، می‌توان در اینترنت جستجو و سایت‌های مختلف را درون خودرو باز کرد.

در حقیقت وجود اندروید به آن معنا نیست که بتوان همچون تلفن هوشمند برنامک‌های مختلف روی خودرو نصب کرد و از آن کارایی یک اسمارت فون را انتظار داشت.

به هر حال با پیشرفت‌هایی که در حوزه آی.تی رخ داده، پیش‌بینی می‌شود در آینده نه‌چندان دور کارهای بسیاری ازجمله روشن و خاموش کردن خودرو، کنترل از راه دور، کنترل میزان مصرف سوخت و... توسط یک سیستم مدیریتی یکپارچه رخ دهد که نیاز به یک سیستم عامل قدرتمند دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها