یک دادگاه ترکیه ای حکم ممنوع الخروج بودن رضا ضراب تاجر ایرانی را از آن کشور پس از 2 ماه تحقیقات صادر کرد.
کد خبر: ۶۷۵۳۱۳
دادگاه ترکیه سفر رضا ضراب را آزاد کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، روزنامه حریت ترکیه امروز دوشنبه با اعلام این خبر نوشت: دادگاه ترکیه تصمیم گرفت ممنوعیت سفر رضا ضراب را که دو ماه است به اتهام فساد مالی، در چارچوب تحقیق از نزدیکان اردوغان در این کشور تحت نظر بود، لغو کند.

در جریان ماجرای بحران فساد مالی ترکیه ۲۰۱۳ در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳ میلادی، «واحد جرایم سازمان‌یافته پلیس ترکیه» طی عملیاتی رضا ضراب و حدود ۵۰ نفر از افراد مرتبط با وی را دستگیر کرد. رضا ضراب متهم شد که در جریان انتقال یک محموله طلا به ایران، به انتقال غیر قانونی پول از طریق یک بانک متعلق به دولت ترکیه و پرداخت رشوه به نزدیکان مقامات دولتی اقدام کرده است.

در آذر ماه ۱۳۹۲ نام شرکت سورینت این بار در اتهام "انتقال غیرقانونی طلا از ایران به ترکیه" توسط مطبوعات آن کشور مطرح شد اما در ایران مقامات قضایی و دولتی موضع گیری در این باره نداشتند.

سایت الف در این باره نوشت : مطبوعات ترکیه با افشای انتقال غیرقانونی طلا از ایران به ترکیه و سپس دوبی، پای شرکت سورینت ایران را به این پرونده باز کردند.

با بالاگرفتن دعوای سیاسی در آستانه انتخابات شهرداریهای ترکیه میان جناح وابسته به فتح الله گولن و رجب طیب اردوغان و افشای پی در پی فسادهای مقامات و آقازاده‌های دولتی، پای سورینت ایران هم به این پرونده باز شد.

ماجرای کشف بیش از ۱٫۵ تن طلا در فرودگاه آتاتورک ترکیه بخشی از اتهامات مختلفی است که علیه آقازاده‌های کابینه اردوغان مطرح شده است.

بنابراین گزارش، در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۳، هواپیمایی متعلق به خطوط هوایی یو. ال. اس با محموله ۱٫۵ تن طلا در فرودگاه آتاتورک متوقف می‌شود. مقصد بخشی از این طلاها شرکت‌های ترکیه‌ای و بخشی نیز که به ادعای رسانه‌های ترکیه فاقد اسناد و مدارک رسمی بوده‌اند، متعلق به شرکت سورینت در ایران بود.

جواد ارشادی- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها