سفر تفریحی آمریکا مهمتر از جام جهانی برزیل

بی شک حضور در هر میدانی ، آن هم تورنمنتی به بزرگی جام جهانی فوتبال می تواند دستاوردهای فنی خوبی را برای مربیان فوتبال کشورمان به همراه داشته باشد .
کد خبر: ۶۷۴۷۳۶
سفر تفریحی آمریکا مهمتر از جام جهانی برزیل

حجت اله اکبرآبادی
در حالی که طی چند روز گذشته اعزام تعدادی از هنرمندان کشورمان به جام جهانی برزیل ، سر و صدای زیادی به پا کرد و عده ای نیز نسبت به این موضوع اعتراض کردند ، اما جای سئوال است که تا به امروز اعلام نشده که چه تعداد از مربیان فوتبال ایران می خواهند با سفر به برزیل ، در مکتب جام جهانی حاضر شده و این رقابت ها را از نزدیک به نظاره بنشینند .
بی شک حضور در هر میدانی ، آن هم تورنمنتی به بزرگی جام جهانی فوتبال می تواند دستاوردهای فنی خوبی را برای مربیان فوتبال کشورمان به همراه داشته باشد . جدا از لمس فضای این رقابت ها ، قطعا دیدن مسابقات از نزدیک می تواند ره یافت جدیدی برای مربیان ما در بر داشته باشد که آنان را در کارشان چند گام به جلو هدایت کند . هر چند دیدن این رقابت ها از جعبه جادویی نیز می تواند تا حدودی این کارکرد را برای مربیان فوتبال انجام دهد ، اما قطعا در فضای مسابقات بودن و دیدن تمام صحنه ها و جوانب بازیها در لحظه و در عین حال واکنش های مربیان تیم های مختلف در هنگامه بازی ها ، نمی تواند یک جا در قاب تلویزیون قرار گیرد و برای همین نیز هست که اعتقاد داریم حضور مربیان فوتبال ما در جام جهانی برزیل ، می تواند تجارب ذی قیمتی را در اختیارشان قرار دهد . بی توجهی به مسابقه های جام جهانی در شرایطی است که بعضا شنیده می شود دو، سه نفری از مربیان در نظر دارند در بحبوحه رقابت های جام جهانی و جهت گذراندن تعطیلات به همراه خانواده به امریکا بروند . مربیانی سرشناس و متمول در فوتبال ایران که بی شک هزینه کرد 40 ، 50 میلیون تومان از سوی هر یک از آنان نمی تواند فشاری را به لحاظ مالی متوجه شان سازد . این را از این حیث می گوییم که اگر تعدادی از مربیان که وضع مادی آنچنانی ندارند ، چشم شان در این زمینه به همت فدراسیون فوتبال است که آنان را به آوردگاه برزیل اعزام کند که البته انتظار بی جایی هم نیست اما برای مربیان سرشناش فوتبال ایران که برای یک فصل قراردادهای میلیاردی می گیرند ، هزینه کرد 50 میلیون تومان ، رقم ناچیزی است.
متاسفانه تا به امروز برنامه ای از سوی فدراسیون اعلام نشده و خود مربیان نیز اراده ای در این زمینه ندارند. به هر حال دیدن رقابت های جام جهانی ، خود یک کلاس آموزشی برای هر دوستدار فوتبالی به حساب می آید ، چه برسد به مربیانی که می توانند با یادداشت برداری ویژه از تمام اتفاق های این رقابت ها و به زیر ذره بین بردن کار مربیان بزرگی چون فلیپه اسکولاری ، وینسنته دل بوسکه ، کاپلو ، یواخیم لو ، سابیا و ...از کار هر یک نکات تازه ای را برای استفاده در کار خویش بر گیرند . در این شرایط باید پرسید رفتن به سفر تفریحی امریکا و کانادا مهمتر است یا رفتن به جام جهانی برزیل و دیدن کلاس ویژه فوتبال روز دنیا ؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها