آشنایی با حقوق شهروندی در رادیو خانواده

«حق با کیه؟» به حقوق شهروندی می‌پردازد

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تغییرات کتاب‌های درسی پایه چهارم و هشتم و ورود منشور حقوقی شهروندی به کتب درسی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: منشور حقوقی شهروندی دانش‌آموزی با هدف آموزش حقوق شهروندی دانش‌آموزان در قالب بخشی از کتاب مطالعات اجتماعی وارد کتاب‌های درسی مدارس می‌شود.
کد خبر: ۶۷۳۷۰۳

محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌و‌گو با ایسنا، توضیح داد: به منظور تغییرات کتب درسی پایه‌های اول و سوم که در سال‌های اخیر صورت گرفته است، در سال تحصیلی 95-94 نیز برخی از کتاب‌های درسی پایه چهارم و هشتم جدیدالتالیف خواهد بود و برخی دیگر نیز با اعمال تغییرات کلی غنی‌سازی می‌شود. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که در سال تحصیلی آینده در پایه چهارم کتاب‌های درسی ریاضیات، مطالعات اجتماعی و هدیه‌های آسمانی به صورت کامل جدید‌التالیف خواهد بود، افزود: روی دیگر کتب درسی این پایه نیز تغییرات کلی با رویکرد همسازی با برنامه درسی- ملی اعمال می‌شود.

محمدیان درباره تغییرات کتاب‌های درسی پایه چهارم عنوان کرد: در سال تحصیلی 95-94 درس املا و انشا به‌صورت کاملا مستقل وارد این پایه خواهد شد.

وی درباره تغییرات صورت گرفته در پایه هشتم تحصیلی، با بیان این‌که کتب درسی زبان انگلیسی، عربی، کار و فناوری، تفکر و پژوهش و مطالعات اجتماعی جدیدالتالیف است، خاطرنشان کرد: دیگر عناوین درسی این پایه مانند ادبیات، ریاضیات و علوم منطبق با برنامه درسی- ملی بهسازی و غنی‌سازی خواهد شد.به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، شهریور امسال 120 میلیون شمارگان کتاب درسی بین دانش‌آموزان سراسر کشور توزیع خواهد شد.

محمدیان تاکید کرد: با توجه به تغییرات صورت گرفته در کتاب‌های درسی، دوره‌های ضمن خدمت معلمان پایه‌های تحصیلی چهارم و هشتم در تابستان 93 به منظور آشنایی بیشتر معلمان با این تغییرات، برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها