20 کشته و زخمی در درگیری‌های لیبی

در پی تیراندازی افراد مسلح به تظاهراتی در شهر بنغازی لیبی که علیه گروه‌های شبه‌نظامی خارج از کنترل دولت برگزار شده بود، بیش از 20 نفر کشته و زخمی شدند. ارتش لیبی برای مقابله با حوادث شهر بنغازی از پرواز هواپیماهای جنگی به منظور شناسایی گروه‌های شبه‌نظامی استفاده کرد. سه سال از انقلاب مردم لیبی علیه نظام دیکتاتوری سرهنگ قذافی می‌گذرد، اما هنوز این کشور روی آرامش به خود ندیده است.
کد خبر: ۶۷۲۷۵۵

به گزارش ایسنا، منابع لیبیایی اعلام کردند تعدادی از شهروندان خشمگین شهر بنغازی که برخی از آنها سلاح در دست داشتند در حمایت از ارتش و نیروهای دولتی تظاهراتی را در مجاورت مقر گردان شهدای 17 فوریه برگزار کردند و این امر با واکنش افراد گردان مذکور مواجه شد. در درگیری‌های به وجود آمده چهار نفر کشته و بیش از 20 نفر دیگر زخمی شدند.

تظاهرکنندگان که از اقدامات انقلابیون سابق لیبی خشمگین بودند، شعارهایی در تائید ضرورت انحلال گروه‌های شبه‌نظامی سر دادند. آنها همچنین با حمایت از ارتش و نیروهای دولتی، اجرای مصوبات کنگره ملی لیبی (پارلمان) مبنی بر انحلال گروه‌های شبه‌نظامیان خارج از کنترل دولت را خواستار شدند.

روز شنبه مسئول حسابرسی نیروهای ویژه بنغازی ازسوی افراد ناشناس مورد سوءقصد قرار گرفت، اما به او آسیبی جدی وارد نیامد. روز پنجشنبه نیز در حمله افراد مسلح ناشناس به افسران پلیس قضایی در طرابلس پنج افسر کشته و سه نفر دیگر ربوده شدند. درگیری زمانی رخ داد که نیروهای پلیس قضایی برای بازپس‌گیری یک دستگاه خودرو که گروهی مسلح در جنوب غرب لیبی آن را ربوده بودند وارد عمل شد.

این حوادث موجب اعتراض و اعتصاب بخش قضایی لیبی شده است. دستگاه پلیس قضایی لیبی در نامه‌ای به وزیر دادگستری از او خواست تا در کنگره ملی و دولت موقت درباره حادثه پنجشنبه گذشته تحقیق جدی آغاز و قاتلان آنها را محاکمه کند. پلیس قضایی در نامه خود که در خبرگزاری رسمی لیبی منتشر شد، آورده است: لازم است که تدابیر لازم برای برخورد با گروه‌های ناقض قانون و عوامل گسترش رعب و وحشت در جامعه اتخاذ شود تا دیگر شاهد قربانی شدن کسانی نباشیم که به دنبال ایجاد امنیت برای شهروندان هستند. پلیس قضایی لیبی هشدار داد تا زمانی که به مطالبات این قشر پاسخ مثبت داده نشود اعتصاب ادامه خواهد داشت.

در یک خبر دیگر صالح مازق، وزیر کشور دولت موقت لیبی گفت: اینترپل آمادگی کامل خود را برای کمک به لیبی در بازپس‌گیری اموال غارت شده این کشور در همه نقاط جهان اعلام کرد. کمیته وابسته به کنگره ملی لیبی ویژه پیگیری اموال لیبی در خارج از کشور میزان پول‌های قاچاق‌شده به خارج از سوی رژیم قذافی را 200 میلیارد دلار برآورد کرده و می‌گوید در اروپا، آفریقا و آسیا پراکنده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها