سازنده میلیونر زاغه نشین موسیقی فیلم محمد(ص) را می سازد

یک آهنگساز اسکاری دیگر در سینمای ایران

جام جم نوا: ای. آر. رحمان آهنگساز برجسته هندی که برای فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» برنده جایزه اسکار شده بود، آهنگسازی فیلم «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی را آغاز کرد.
کد خبر: ۶۷۱۰۶۹
یک آهنگساز اسکاری دیگر در سینمای ایران

رحمان برای ساختن موسیقی متن و ترانه اختصاصی فیلم «میلیونر زاغه‌نشین»، هر دو جایزه اسکار این دو بخش را دریافت کرد. رحمان موسیقی فیلم مجیدی را شروع کرده است و طبق برخی اخبار به‌زودی ساخت موسیقی آن به پایان می‌رسد. صداگذاری فیلم «محمد (ص)» مجیدی نیز به تازگی آغاز شده است و با نظارت مجیدی این کار نیز درحال سپری شدن است.
مجیدی قرار است قسمت دوم و سه‌گانه زندگی پیامبر(ص) را نیز خودش بسازد. این قسمت از سه‌گانه محمد(ص) از پیش از تولد تا دوران کودکی پیامبر اسلام را روایت می‌کند. فیلم محمد(ص) فیلمی عظیم با لوکیشنی بزرگ و عواملی مطرح، به نوعی پروژه‌ای ملی است. میلژن کرکا که دو اسکار در کارنامه خود دارد، طراح لوکیشن، اسکات اندرسون که یک بار برنده اسکار شده و طراحی جلوه‌های ویژه ترمیناتور، کینگ کونگ و جان سخت را برعهده داشته، مسئول تدوین و جلوه‌های ویژه فیلم است و در نهایت «ویتوریو استرارو» که سه جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد، فیلمبردار این فیلم است.همچنین به جز مجید مجیدی که کارگردان اصلی این فیلم است، بسیاری از کارگردانان مطرح سینمای ایران نیز در ساخت این پروژه عظیم مشارکت دارند. ای. آر. رحمان که هم اکنون ۴۷‌سال دارد تاکنون برای بیش از ۱۵۰ فیلم موسیقی متن ساخته و ده‌ها جایزه مختلف ازجمله اسکار، گلدن‌گلاب و بافتا دریافت کرده است. آخرین پروژه‌ هالیوودی او «بازوی‌میلیون دلاری» به کارگردانی کریگ گلیسپی است که مراحل پس از تولید را می‌گذراند.
(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها