اتفاق روز

همنشینی پانزدهم

روزی همچون امروز در 14 سال پیش روزنامه‌ای در برابر دیدگان مخاطبان قرار گرفت که تا دیروزش هیچ نام و نشانی نداشت. روزنامه‌ای گمنام؛ اما به دلیل نام بامسمایش می‌شد حدس زد که فکر، نگاه، کلام و آوایش اشاره به چه دارد و از کجا و با همت چه سازمانی تولید شده است؛ صداوسیما.
کد خبر: ۶۶۹۰۹۲

این گمنامی و ناشناختگی، اما خیلی زود جایش را به یکی از اصلی‌ترین اجزای داخل سبد خواندنی‌های مخاطبان داد و بسیار سریع‌تر از باور پدیدآورندگانش راه خود را در دل مردم و اهالی مطبوعات باز کرد.

«جام‌جم» در تمام این 14 سالی که از ظهور و حضورش در بین روزنامه‌های کشور می‌گذرد، بی‌وقفه نفس کشیده است؛ نفسی که می‌شود ادعا کرد نه‌تنها به شماره نیفتاده که پرتوان مسیر صعود را با موفقیت پیموده است. ثبت و نشان‌گذاری ضمائم خواندنی در کنار روزنامه، تولید و انتشار ویژه‌نامه‌های استانی و شهرستانی، راه‌اندازی روزنامه مجازی و سایت اینترنتی آنلاین، ایجاد چاپخانه‌های متعدد در سراسر کشور به منظور کم کردن زمان توزیع و تحویل روزنامه به مشتری در ساعات آغازین روز، حضور در فضای نشر کتاب، تولید اخبار و پوشش رویدادهای ملی و فراملی به صورت پیامک‌های خبری البته برای اولین‌بار در عرصه مطبوعات کشور و به نام «جام‌جم» رقم خورده است.

همراهانی که جام‌جم را همیشه با خود داشته‌اند، اقبال به آن را در پرهیز از جنجال‌سازی و جبهه‌بندی‌های معمول و مرسوم سیاسی و حواشی آن می‌دانند. باورشان بر این است که در تمام این سال‌ها شیوایی و رسایی مطالب منتشره و اهتمام بر فهم همگانی و اشارات فصیح، براستی شعار «روزنامه‌ای برای همه» را اثبات کرده و همچنین انعکاس آسیب‌ها، مشکلات و ناهمگونی‌هایی که بر سر راهشان بوده، بدرستی و با حساسیت قلم زده شده و حتی بعضا بازتاب آن باعث رونق در امورشان بوده است.

«جام‌جم» با همه سختی‌ها، فرازها، فرودها، غم‌ها، شادی‌ها، فراق‌ها و مهربانی‌ها در کنار ملت شریف و بزرگ ایران بوده و خواهد بود و تمام آنچه به‌دست آورده را مرهون همدلی و مشارکت قلبی همه مخاطبان خود می‌داند؛ مردمی که نشان اخلاق، مقاومت، ایثار و ولایتمداری‌اش با اتکال به انفاس قدسی ائمه اطهار(ع) در جهان به اثبات رسیده است.

اینک در این مسیر پرفراز و نشیب که فقط اهل فن از عمق وجودی آن آگاهند، توکل به حضرت حق و حس همجواری و اعتنای مخاطبان عزیز است که ما را نه‌‌فقط برای سال پانزدهم انتشار، که برای سال‌های متمادی و در کنار شما خوبان بودن تشویق و ترغیب می‌‌کند.

سیداکبر یعقوبی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها