رئیس جمهور اعلام کرد که تمام فازهای پارس جنوبی در این دولت به بهره‌برداری می‌رسد

روحانی: به وعده‌هایم به مردم وفادارم

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت در عرصه‌های مختلف تاکید کرد به قول‌هایی که به مردم داده، وفادار است.
کد خبر: ۶۶۹۰۶۵

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در این گفت‌وگو که سه‌شنبه شب بعد از خبر ساعت 21 شبکه یک پخش شد، درباره هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر شرایط موجود در پرداخت هدفمندی را ادامه می‌دادیم در تابستان با خاموشی مواجه می‌شدیم، زیرا تمام درآمد حاصل از درآمد برق صرف پرداخت یارانه می‌شد.

رئیس‌جمهور، اثر تورمی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را 5.6 درصد بیان کرد و به مردم اطمینان داد اثر تورمی ناشی از این افزایش، به هیچ عنوان شدید و سطح بالا نخواهد بود. روحانی با تاکید بر این که این اثر تورمی بر اقتصاد کشور مقطعی است و دولت در ماه‌های آینده آن را جبران می‌کند، گفت: اینطور نیست که بین مردم شایع شده که افزایش قیمت حامل‌های انرژی اثر تورمی شدیدی روی اجناس دیگر داشته باشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه دولت برای بهره‌برداری از همه فازهای پارس جنوبی در طول دولت یازدهم خبر داد وگفت: تاکنون ده فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده و امسال چهار فاز و سال آینده چهار فاز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که دولت در عرصه سیاست خارجی قدم‌های بلندی برداشته است، گفت: تحریم‌ها ظلم بسیار بزرگی به ملت ما بود؛ ملت ما از تحریم‌ها ضرر کرد، دنیا ضرر کرد و البته تعداد معدودی سود برد که برخی ارقام و افراد اعلام شد و بتدریج افراد دیگر اعلام می‌شوند. وی با یادآوری این که یک نفر 9000 میلیارد تومان پول مردم را برداشته است، اظهار کرد: تحریم شفافیت را در جامعه و اقتصاد از میان می‌برد.

رئیس‌جمهور با بیان این که مردم از برداشته شدن تحریم‌ها خوشحالند، افزود: اقلیت ناچیزی هم هست که عصبانی است؛ چون از این کار لطمه می‌خورد. در گذشته سوء استفاده کردند و لذا برخی از تخریب‌های دولت هم از این نشات می‌گیرد. وی افزود: روندی که پیش می‌رود پایان تحریم‌ها خواهد بود و ما قدم به قدم حساب شده گام برمی‌داریم.

رئیس‌جمهور با بیان این که دولت از نقد سازنده استقبال می‌کند، گفت: برخی می‌خواهند با دروغ، تخریب و هوچیگری دولت را از مسیر اصلی خود دور کنند و این حرکت بر خلاف مصالح ملی و دستورات رهبری است. روحانی با بیان این که برخی از وی خواسته‌اند تا پاسخ این تهمت‌ها و حاشیه‌سازی‌ها را در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی بدهد، گفت: الان نیازی نمی‌بینم که در این زمینه بیشتر توضیح دهم. هرگاه نیاز بود به شایعه‌پراکنان جواب خواهیم داد.

روحانی اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده مسائل را خوب می‌فهمد و تجربه لازم را دارد و مسائل سیاسی را درک می‌کند.

روحانی افزود: از همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها و آنهایی که تخریب می‌کنند و عددشان بسیار کم است و قابل ذکر نیستند، می‌خواهم که چون زیر یک سقف و داخل یک قایق هستیم، نگذارند اخلاق صدمه ببیند.

وی با یادآوری این که اخلاق، تعامل سازنده با دنیا و احیای اقتصاد از جمله شعارهای اصلی من در انتخابات بود، گفت: من امروز در حال دنبال کردن و پیگیری همه آن شعارها هستم و فراموش نکرده‌ام که چه شعارها و وعده‌هایی داده‌ام. من به همه قول‌هایی که به مردم در بیست‌ودوم فروردین سال 92 و روز ثبت‌نام ریاست جمهوری دادم، وفادار خواهم بود.

گفتنی است کارشناسان معتقدند گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور نسبت به گفت‌وگوهای قبلی اقناع کننده بوده است. البته مجری‌ها در ایجاد چنین فضایی بسیار موثر عمل کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها