گمانه ‌زنی ‌های انتخاباتی 5

اصلاح‌طلبان با ژنرال می‌آیند یا سرباز؟

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به روند هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: وزیر اقتصاد از شناسایی 10 میلیون ثروتمند خبر داده و پس از ثبت‌نام 73 میلیون نفر مسئولان می‌گویند به همه یارانه می‌دهیم؛ این همان ادامه خط احمدی‌نژاد است.
کد خبر: ۶۶۸۹۷۱
عملکرد دولت یازدهم همان خط احمدی‌نژاد است

مصطفی کواکبیان ظهر امروز در همایش «بررسی توافقنامه ژنو، بایدها و نبایدها» در جمع دانشجویان دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان اظهار کرد: برای بررسی بحث هسته‌ای باید گذشته آن مرور شود چون مدت‌ها در مذاکرات هسته‌ای در سردرگرمی، وقت تلف کردن و گرفتن عکس‌ با خانم اشتون بودیم.

وی ادامه داد: شعارهای دولت جدید در انتخابات باعث توقف این روند و طرح سه هدف به رسمیت شناخته شدن حق قطعی ایران، برداشتن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و گشایش دیپلماسی بوده است.

کواکبیان تصریح کرد: در مذاکرات فعلی پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما آمریکایی‌ها اقدام به انجام مصاحبه و زدن حرف‌هایی کرده‌اند که جنبه رسانه‌ای و داخلی داشته و برای راضی‌کردن کشورهای عربی و صهیونیستی است.

وی با اشاره به این مطلب که تمام کشورهای مذاکره‌کننده با ایران به حق مسلم ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای اعتراف کرده‌اند، گفت: در مورد تحریم‌ها نمی‌توان ادعا کرد که کاملا برداشته می‌شود مثل بخش قطعات هواپیمایی یا سیستم‌های بانکی که هنوز کامل نشده اما این روند شروع شده است.

نماینده مجلس هشتم با یادآوری این موضوع که ایران خطایی نداشته که مورد تحریم‌های ظالمانه و قطعنامه‌ها واقع شود، خاطرنشان کرد: 5 کشور مذاکره کننده با ایران اعتقاد دارند که تا 20 سال آینده باید نظارت کرده و بحث و دخالت کنند در صورتی که ایران عضو NPT بوده و مذاکره‌کنندگان حق ندارند طرح 20 ساله بنویسند.

وی اضافه کرد: این کشورها نباید میزان غنی‌سازی را تعیین کنند البته ما نیازی به غنی‌سازی 20 درصد نداریم که اشتباه بعضی دوستان بوده که می‌گویند خون شهدای هسته‌ای از بین رفته در صورتی که این گونه نیست.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری یادآور شد: زمان برای راکتور تهران نیاز به سوخت داشتیم که خودمان تولید کردیم حتی صفحه سوخت بدست آوردیم و این فناوری در اختیار بوده اما برای توافق و نشان‌دادن حُسن نیت گفتیم فعلا لازم نیست.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها