اختصاص 300 میلیارد تومان برای سرما و گرمای مدارس

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار به سامانه سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۶۶۳۲۶
اختصاص 300 میلیارد تومان برای سرما و گرمای مدارس

جبار کوچکی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی شهرستان خاش به خبرنگار ایرنا گفت: بودجه سال 93 وزارت آموزش و پرورش حدود 220هزار میلیارد ریال است که در بخش پرداخت حقوق، حدود 20 درصد افزایش داشته اما از بودجه بخش عمرانی و سایر بخش های این وزارتخانه کاسته شده است.

وی افزود: دولت پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر ایجاد ردیف سرانه مستقل در بودجه را حذف کرده بود که نمایندگان مجلس از افزایش هزینه پرداختی گاز یک ردیفی را تحت عنوان سرانه به مبلغ هزار و 200 میلیارد ریال در بودجه ایجاد کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: پارسال مبلغ دو هزار میلیارد ریال به بخش سامانه سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص داده شده بود که امسال با اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه این بخش به سه هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال بودجه بخش های عمرانی، سرانه واحدهای آموزشی، مدارس شبانه روزی و تجهیزات هنرستان ها بخصوص در استان های دیگر بشدت کاهش پیدا کرده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: نمایندگان مجلس فعلاً در خصوص برطرف کردن این کسری بودجه نمی توانند کاری انجام دهند مگر متممی اضافه شود تا بتوان بودجه را افزایش داد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعضای این کمیسیون در حال آماده کردن طرحی هستند که بر اساس آن آموزش و پرورش به صورت هیات امنایی اداره شود که پس از تأیید نهایی در هفته معلم ارائه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها